Mag mijn moeder naast mij zitten in de auto?

Ik ben voor mijn rijbewijs aan het gaan. Alleen mijn vader is ingeschreven als begeleider. Mag moeder dan naast mij zitten zonder dat mijn vader erbij is? (Het betreft de Belgische wetgeving)

(Mijn moeder heeft al minstens 20 jaar haar rijbewijs.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik veronderstel dat je een voorlopig rijbewijs hebt. Uit de tekst van bijgevoegde website maak ik uit dat je moeder begeleider mag zijn, zonder dat je vader er bij is. De kandidaat moet vergezeld zijn van een begeleider die aan de volgende voorwaarden voldoet : -hij moet beantwoorden aan de in artikel 3, § 1 van het koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs bedoelde voorwaarden om een rijbewijs te verkrijgen; -hij moet sedert ten minste 8 jaar houder zijn van, en tevens bij zich hebben, een Belgisch of Europees rijbewijs tenminste geldig voor voertuigen van categorie B; -hij mag niet vervallen zijn of mag gedurende de laatste drie jaar niet vervallen geweest zijn van het recht om een motorvoertuig te besturen en moet voldaan hebben aan de examens en onderzoeken die eventueel krachtens artikel 38 van de wet 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer werden opgelegd. De begeleider wordt niet langer vermeld op het voorlopig rijbewijs. De kandidaat kan met meerdere begeleiders oefenen. http://www.rijbegeleiding.be/wetgevingteksten.php

Je vader is geregistreerd, en je moeder niet. Dus je hebt al het antwoord; niet mogelijk

Kan alleen als je moeder geregistreerd wordt. Voldoet ze aan de eisen van verantwoordelijk rijgedrag waar je als begeleider aan moet voldoen? Dan zou je nog kunnen registreren volgens mij. Overigens moet je er niet vanuit gaan dat je mirgen al met je moeder naast je mag rijden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100