Ik heb een boete gekregen vanwege '' fuck the police'' roepen op het leidseplein, maar dat is weer 8 maanden terug. Kan ik dit aanvechten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent niet de allerslimste he olaf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fuck the police! krijg ik nu ook een boette.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan altijd nog zeggen dat je de popgroep bedoelde :-)
Niet jouw muziek smaak of zo .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eeen boete?? alleen voor dat?
Je hebt tog een menig ... maar ja hoeveel euro was de boete kijk is het 75 euro dan slaat ut nergens op is ut 25 euro betaal ut dan maar gewoon dan ben je er van af.! =]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe hoog is je boete.
Als dat ECHT het enige is wat je hebt gezegd, snap ik niet wat die gasten zeiken. Maarja, komen ze ook weer aan hun geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het 75 euro is kan je ook maar beter gewoon betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee. ik zou rechtzaak beginnen

Antwoorden (6)

Tuurlijk kan je dat doen, waarschijnlijk zal je er niks mee opschieten tenzij jij bewijs hebt dat je dat niet geroepen hebt. Als het jouw woord tegen de agent zijn woord is verlies je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoort de politie niet bewijs te hebben dat hij het wel heeft geroepen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, als de agent zegt dat het zo is dan is het zo. Als agenten voor alles bewijs moesten hebben kunnen we ze net zo goed afschaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou toch wat zijn sta je te-roken op het perron en dan moeten ze eerst een foto maken voor je de boete gegeven mag worden +1 roland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik blijf dat toch vreemd vinden hoor.. je verliest het omdat de agent een bepaalde functie heeft...en die moordenaar van Millie Boele dan?
Je geeft hier toe,dat je het geroepen hebt,dat kan tegen je gebruikt worden. Dat het al 8 maanden geleden is,komt door het feit dat ambtelijke molens nu eenmaal langzaaaaaaam malen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 als is de 'fuck uitspraak nog zo snel......'
8 maanden geleden? en nu pas een boete gekregen?
Das raar.
Als je de boete wel 8 maanden geleden hebt gekregen heb je allang moeten betalen.

Nou ja, je vraag dan maar: Je kan het aanvechten maar geen schijn van kans. Je zal die boete niet voor niks hebben gekregen en zal met veel getuigen (betrouwbaar) moeten komen om te winnen. Woord van een beëdigde agent telt heel zwaar.

Mijn mening: terecht dat je de boete hebt gekregen en accepteren!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan wat er in de tenlastelegging staat. Met andere woorden, welk strafbaar feit word je van beschuldigd?
Een tijdsverloop van 8 maanden op zich is geen reden om eventuele strafbaarheid op te heffen.
Als jou het verstoren van de openbare orde ten laste is gelegd, zal dat wel bewezen verklaard worden.
Het beledigen van een ambtenaar in functie wordt lastiger, zeker nu heer Wilders is vrijgesproken van het beledigen van bepaalde mensen, aangezien hij het had gemunt op de achterliggende organisatie.
Via een analoge redenering kan je aanvoeren dat je je niet uitte over de desbetreffende agenten, maar over de politie als organisatie in het algemeen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Aangezien de politie in onze samenleving een gezagsfunctie heeft kan de uitlating dus wel een verstoring van de openbare orde opleveren, en, afhankelijk van de situatie op het Leidseplein, is opruiing ook niet ondenkbaar, wanneer de uitlating kennelijk mede is gedaan om anderen aan te sporen tot (verder) verzet tegen de activiteiten van de agenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan hoogstwaarschijnlijk niet, je bevestigd hier dat je dat gezegd hebt en helaas voor jou kun je nu niet anders dan betalen, tenzij -ook al eerder geantwoord- jij heel overtuigend kunt aantonen dat je het NIET gezegd hebt, maar ik geef je weinig kans van slagen.

Je hebt je uiting gepresenteerd als een 'feit'. Volgend keer, als je een boete wilt voorkomen, maak je er een mening van, je kunt bijvoorbeeld zeggen: ik vind jou een enorme ..... dan kunnen ze je nooit pakken op: Belediging van een ambtenaar in functie, je geeft immers je mening en dat is niet strafbaar, maar, ik zou het je niet aanraden, want als hij / zij je koste wat kost op de bon wil slingeren daarvoor, je legt het af in dat geval, -ook al eerder gezegd-...

Hun mening weegt doorgaans zwaarder,
tenzij je heeel overtuigend bent, voor nu zit er weinig anders op dan de gevolgen van je daden te erkennen en gewoon betalen, hoe vervelend ook...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hardnekkig misverstand. Er liggen inmiddels genoeg gerechtelijke uitspraken dat ook je "mening" niet strafbaar mag zijn. Dus ook met het "ik vind" er voor bpijft het een belediging.
Sja, het is niet netjes keihard te vloeken op straat en de politie te beledigen terwijl je ze ook nog wel eens nodig kan hebben. Betaal gewoon de boete en probeer er weer van te leren. Je kan het aanvechten natuurlijk maar bij een rechter beweren dat de politie zich aanstelt zal geen zin hebben denk ik.