Is er sprake van een opzegtermijn bij een proefperiode?

Dit jaar heb ik bij het vak Recht geleerd dat je een proefperiode hebt van 2 maanden en een opzegtermijn van 1 maand. Maar geldt dit nu ook in de proefperiode? Dus met andere woorden: ik begin 1 juli, dan stopt mijn proefperiode 1 september en ik wil ontslag nemen op 15 augustus, hoef ik de volgende dag al niet meer te komen of moet ik bijvoorbeeld eerst de proefperiode afmaken? Ik weet niet of er verschil is per branche, maar in de casus gaat het om een supermarkt (levensmiddelenbedrijf).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

in je proeftijd kan je per dag zonder verdere opgaaf van reden stoppen met je baan. Dat geldt overigens wederzijds.
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat heb ik gemerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, bedankt. En zijn hier verdere kosten aan verbonden? Of is het gewoon dat je je gewerkte uren aan het eind van de maand/einde per vier werken uitbetaald krijgt en verder niets?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon, van de een op de andere dag kan je stoppen en je gewerkte uren worden gewoon uitbetaald, geen kosten.