Mag een klant een via de email geverifieerde opdracht zomaar annuleren? Geen contract, wel in mailcontact overeengekomen. Dit is toch zwart-op-wit?

maw heb je in het huidige digitale tijdperk altijd een handtekening nodig of is schriftelijke overeenkomst via mailcontact ook bindend?
Het product is voor klant gereserveerd, de mensen die het moeten uitvoeren ingehuurd en de uitvoerdatum geblokkeerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

In principe is er sprake van een overeenkomst als een aanbod is gedaan en dit is geaccepteerd. Meer informatie kun je vinden in het burgerlijk wetboek. Klik even op de link in de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als bedrijf heb je ook voorwaarden, is deze ook aan de klant gestuurd of staat het op de website? Zo ja dan moet de klant zich houden aan de gemaakte afspraken zoals overeengekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap uw vraag. Misschien is het interessant om vanuit de werkgeverspositie te antwoorden. Kijk eventjes bij de eerste 2 voorwaardes van onderstaande link. Dat zijn de algemene voorwaarden voor bedrijven in de ontwerprichting (reclamebureaus, printbedrijven etc.) ik neem aan dat deze voorwaarden ook voor andere bedrijven gelden.

misschien moet je ook even de algemene voorwaarden van het bedrijf zelf bekijken/aanvragen.