Nee, een dief is weliswaar bezitter geworden van de gestolen spullen, echter nog geen eigenaar. U blijft de eigenaar. Als u vervolgens, als eigenaar, uw eigen spullen van de dief terugkoopt, kan dit nooit heling zijn.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je koopt gestolen waar dus ja
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blij dat jij geen rechter bent
Als je aangifte hebt gedaan dan kun je het beste contact opnemen met de politie en zeggen dat je je spullen terug hebt gevonden via iemand die ze te koop aan biedt.
Je kunt dan een afspraak maken met de verkoper om je spullen terug te kopen.
De politie zal in samenwerking met jou ook naar het opgegeven adres gaan om de dief aan te houden.

Toegevoegd na 25 minuten:
De min slaat nergens op want onlangs heeft een vrouw hetzelfde ondernomen toen zij haar spullen terug vond via het internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog.. Hij heeft geen recht om die spullen te verkopen omdat hij niet de eigenaar is. Jij blijft dus de eigenaar en er is geen sprake ban heling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Strikt genomen is degene die gestolen spullen handeld, de heler. Niet de koper.
Nu is het kopen van gestolen waar ook verboden maar als aangetoont kan worden dat het eigen spullen zijn, zal niemand er ECHT moeilijk over doen maar het zal wel vragen opwerpen. Logischer is dat wanneer je weet dat de spullen van jezelf zijn, je naar de politie stapt om aangifte te doen en niet je eigen spullen gaat terugkopen.