Mag een vrouw na verwijdering van beide borsten zich in het openbaar vertonen zonder bovenkleding?

Word hierbij een verschil gemaakt tussen borstverwijdering wegens medische of genderdysforische redenen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat mag wel . Maar of de persoon zich er zelf prettig bij voelt met al die littekens, dat is een tweede vraag. Een goede vriend van me was ooit een goede vriendin van me. Hij heeft niet echt de behoefte om met een ontbloot bovenlijf rond te lopen. Als hij gaat zwemmen, dan doet hij dat met een triatlonpak, puur ook om starende blikken te voorkomen.

Een vrouw bij wie de borsten om medische redenen zijn verwijderd, zal zich m.i. niet met ontbloot bovenlichaam in het openbaar vertonen,omdat ze zich toch vrouw blijft voelen geestelijk en lichamelijk. Een persoon die het doet uit oogpunt van sekseverandering zal het juist wel doen,daarmee aantonend,dat hij geen vrouw (meer ) is. Uit jouw vraag komt niet naar voren, of je bedoelt of het wettelijk mag,of uit esthetisch oogpunt, dus daar weet ik geen antwoord op.

Dat is toegestaan op een door de gemeenteraad als geschikt voor ongeklede openbare recreatie aangewezen plaats. Het maakt verder niet uit of je man of vrouw bent, of hoe je borstkas eruit ziet. Toegevoegd na 52 minuten: In de wet staat overigens vrijwel niets meer over naaktheid. Het gaat erom dat je de openbare orde niet verstoord. Hoe dat geïnterpreteerd wordt kan van gemeente tot gemeente verschillen.

In de wet staat: de tepel en het tepelhof mag niet zichtbaar zijn bij een vrouw. Aangezien de hele borst is verwijderd mag de vrouw dus zonder bovenkleding lopen. Al krijg je waarschijnlijk wel na starende blikken en met littekens lopen zal ook aandacht geven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100