Als je onder toezicht bent houden ze je dan stiekem in de gaten?

Mag dat dan? En gaan ze dan stiekem in de gaten houden? En kan je ze dan ook betrappen dat ze je in de gaten houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Er zijn bepaalde redenen waarom iemand onder toezicht wordt gesteld. Die redenen zijn te wijten aan de persoon die in de gaten wordt gehouden. Degenen die observeren zijn mensen die daarvoor gestudeerd hebben. Zij weten waarom iemand zich op een bepaalde manier gedraagt, en kunnen een methode ontwikkelen om dat gedrag te verbeteren. Het is daarom nódig om die persoon te observeren. Daar is niets stiekems aan!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
met OTS ben je dus gewoon niet vogelvrij (OTS geven ze niet vanwege de reden 'zweetvoeten' natuurlijk)

Andere antwoorden (2)

Nee ze houden je niet stiekem in de gaten. Dat hoeft niet omdat je onder toezicht staat. Het is dus de bedoeling dat je in de gaten wordt gehouden. Dat doen ze meestal door middel van gesprekken met jou en met je omgeving en andere betrokkenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze gaan geen team op je afsturen natuurlijk die je volgt bij alles wat je doet.

mensen en instanties die op de hoogte zijn zullen je in de gaten houden. mocht er iets niet kloppen spelen ze deze ifo door en komt het in je dossier te staan. je kan er dan zeker van zijn dat ze hier op terugkomen als je een gesprek hebt.
ze gaan je wel in de gaten houden (je hebt immers OTS) omdat er ook eens in de zoveel tijd geëvalueerd moet worden. dat wil niet zeggen dat je verder vogelvrij bent.

zoals je weet mag er ook 'achter je rug om' informatie worden gevraagd aan buren, school, vereniging, etc etc.
wet bescherming persoonsgegevens is dan niet voor jou op toepassing, puur omdat bepaalde instanties bevoegd zijn om dit te doen.
OTS is een ingrijpende maatregel, dus men hoeft niet af te wachten of rekeningen te houden 'met' als het echt mis dreigt te gaan. onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal bestaat dus niet, zolang de inhoud maar is onderzocht door een bevoegd persoon (deze hebben ze bij jeugdzorg en raad van de kinderbescherming bv)

maar goed, dat hoef je helemaal niet te weten want je zit al ver genoeg in de ellende. jij gaat niets doen waar ze je op kunnen betrappen want je hebt alleen jezelf ermee.

eneh...
je kan ook gesloten komen te zitten he, dat weet je?
als je het maar gek genoeg maakt kom je er vanzelf terecht, en als er geen plek is hebben ze de bajes nog... je zou de eerste niet zijn die heel erg eigenwijs was en hier lang kon wachten op een ander plekje.