Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een onderneming die VPS verhuurt, je identiteitskaart vragen omdat de telecomwet dit verplicht?

Ik ging op het internet een VPS huren van een begische onderneming en zij vragen mijn identiteits kart omdat ze dit moeten doen.
Staat er zoiets in de telecomwet, zijn ze ertoe verplicht om dit te doen?

Toegevoegd na 3 minuten:
En waar kan ik de telecomwet terugvinden op het internet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
515

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Artikel 125 en 126 van de telecomwet leggen vast dat een operator zijn klanten moet kunnen identificeren.

Er zijn dus operatoren die dat au serieux nemen en hun netwerk niet aan iedereen beschikbaar stellen. Geen enkel bedrijf is verplicht om met iedereen zaken te doen, zeker niet met hen die zich bewust willen onttrekken aan de spelregels van dat bedrijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wettelijk zijn zij hier niet toe verplicht. Maar ik ga ervanuit dat binnen hun algemene voorwaarden er iets over staat. Ik ga er namelijk vanuit dat zij niet zomaar aan iedereen iets mee willen geven. Zij willen zeker weten dat degene die iets komt huren degene is op wie zij eventuele schade kunnen verhalen. En ik denk dat de verzekering hier ook zijn mening over heeft. Ik geloof niet dat het binnen de telecomwet valt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding