Waarom vragen politieagenten in Nederland vaak waarom je iets hebt gedaan en zeggen nadat je een reden geeft dat de wet daar niets mee te maken heeft?

Als je bij ons in Frankrijk een goede reden geeft dan begrijpen ze dat meestal en krijg je geen bon....mag een agent in NL dat niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jawel hoor. Een agent heeft discretionaire bevoegdheid. Het is aan hem te bepalen of hij waarschuwd of een bon geeft. Ik vraag me af hoe je tot die conclusie bent gekomen. Een goede reden wordt echt wel door de vingers gezien. Maar in Nederland weten we doorgaans overal een excuus voor te verzinnen. Heb je de gordel niet om en je geeft als reden: "Ik had zoveel aan mijn hoofd, dat ik hem vergeten ben om te doen", tja het zou niet best zijn als een agent dan zegt: "Oh dan is het goed" Waarschijnlijk zijn de agenten in Nederland wat getrainder om de smoezen door te hebben. Je moet echt een goede reden hebben om geen bon te krijgen. Rijdt je te snel omdat je vrouw op de achterbank aan het bevallen is, dan zal je echt geen bon krijgen.

Als ze je eenmaal aanhouden omdat je iets fout hebt gedaan, is er geen weg meer terug. De enige reden waarom ze vragen wat de reden is, is omdat ze dat op de bon moeten invullen.. Heel kinderachtig allemaal, al ligt je oma op sterven daar heeft de wet niks mee te maken.

Jawel! Maar oom agent van vroeger die je een waarschuwing gaf ,bestaat bijna niet meer ! Rij jij met een Frans kenteken in de grens streek ? Dan staan ze op scherp ,veel jonge Fransen komen hier wat drugs kopen ,en ja ook veel gedoe eromheen .jammer dat je dit zo meemaakt ,ik zelf kom vaak in Frankrijk ,en heb het idee dat ze dol zijn op die Nl kentekens ,rij ik met m'n Franse kenteken nooit een probleem . Er zijn wel grote accent verschillen in Frankrijk de door getrokken streep ,de soft drug ,hier wildplassen ,drank enz .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100