Aangevallen in Haarlem. Terplaatse met politite gespoken en aangifte gedaan e.d. En beschrijving met vrienden. Kan ik in amsterdam nu verklaring geven

Ik ben daar dus gevraagd adres telefoon en verklaring enzo. Maar ik woon in amsterdam. Ze zeiden dat ik op het bureau nog een verklaring moest schrijven. Maar kan dat ook in amsterdam? Of mket ik perse nu naar haarlem toe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Het is handiger inderdaad om naar Haarlem te gaan.
Echter het kan in Amsterdam maar overleg dat met de betrokken agenten in Haarlem.

Dan sturen zij een verzoek naar A'dam en lichten hun collega's in, dan weten ze waarover je moet verklaren.
De agenten in A'dam zullen dan jouw verklaring (origineel) naar Haarlem sturen.

Gezien het feit dat het in Haarlem is gebeurd, zal daar het dossier worden gevormd.

Maar nogmaals, bel even met 0900-8844 en vraag naar politie Haarlem en vervolgens naar de agenten die jij op straat hebben gesproken (als je de naam niet weet kunnen ze dat wel in het systeem vinden) en maak een voorstel voor het afleggen van jouw verklaring.