mag je met een groenelaserpen van 300MW in iemands ogen schijnen voor zelf verdedegingd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
gvrox
12 jaar geleden
Met 300 *Mega*watt (MW) vernietig je z'n ogen, z'n hoofd, en alles in de omgeving dat zich achter hem bevindt. Waarschijnlijk bedoel je 300mW (milliwatt, 1 miljard keer minder)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een laserpen van 300 MW heb ik nog nooit gezien, je zou ook een kleine elektriciteitscentrale nodig hebben om de 300 Megawatt te leveren.
Waarschijlijk bedoel je 300 mW (milliwatt) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha ja dat bedoel ik

Het beste antwoord

Vergelijk het met een vuurwapen. Als je iemand doodschiet uit noodweer zal de rechtbank zeer uitgebreid bekijken of je echt geen keus om je zelf zo te verdedigen. Als dat positief uitvalt zul je vrijgesproken worden van doodslag en waarschijnlijk een boete krijgen voor illegaal wapenbezit. Met die laser zal het precies zo lopen.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal correct! Het zogenaamde proportionaliteitsbeginsel. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, een laser is gewoon een wapen.

Andere antwoorden (5)

Nee dat mag niet en daarbij denk ik ook niet dat je het lukt als je jezelf moet verdedigen want om in iemands ogen te schijnen moet jij en de persoon wel stil blijven staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag het ook niet als die gene je wilt vermoorden ?? :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je mag hier in NL geen eigen rechter spelen,je mag wel gepast geweld gebruiken ter zelfverdediging en dat is niet iemands ogen beschadigen d.m.v. een laser,maar dat gaat toch al niet lukken want beide partijen bewegen dan teveel. Wat je wel zou kunnen doen is een busje haarlak in je zak en dat gebruiken ter zelfverdediging.
Nee dat mag niet dat is verboden en dat zal je een groot probleem opleveren. Gevangenisstraf voor gebruiken van de pen
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als de gene je wilt vermoorden mag het dan wel?? Want dan stelt blindheid niks voor
ronron1212
12 jaar geleden
Wie zegt dat hij je wil vermoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller natuurlijk!
Nee dit mag niet!!

de persoon kan hierbij permanente schade oplopen aan de ogen waardoor jij uiteindelijk de boosdoener zult zijn.

ik stel voor dat je gewoon probeert weg te rennen als je denkt dat je een situatie niet aan kan. ( fysiek of verbaal )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat mag natuurlijk niet.
Je kan iemand daar willens en wetens voor zijn leven mee beschadigen.
Als je,je dan toch onveilig voelt,gebruik dan als het je ooit overkomt pepperspray.
Mag officieel ook wel niet maar je beschadigd er niets mee en de dader of aanvaller is uitgeschakeld.
Maar...waarom loop je met de gedachte rond dat je een wapen op zak moet hebben?

Toegevoegd na 6 minuten:
Oh ja,dan nog iets.
Waarom meteen zo zwaar?
300 Megawatt!!!
Niet een beetje overdreven?
Of bedoel je misschien toch milliwatt (mW).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het algemeen niet natuurlijk, maar hierop kun je niet zonder meer nee zeggen lijkt mij, want een laserpen is wel een voorwerp dat je mag hebben en normaal gebruiken.

Het bezit van een vuurwapen bijvoorbeeld is zonder meer verboden. Dus ik kan me wel voorstellen dat als je in een levensbedreigende situatie terecht zou komen en zo'n laserpen bij je hebt en die zou (kunnen) gebruiken dat dit dan als zelfverdediging zou kunnen gelden.

Je zult je dan toch wel via de rechter moeten verantwoorden lijkt me en voorkomen is nog steeds beter dan genezen.
Ceeve