Weet iemand of je van een aankoop, die je thuis hebt ondertekent, af kunt komen, en hoe doe ik dat. De aankoop was bij mij thuis.

Ik heb gisteren mijn handtekening gezet onder een papier waarmee ik aangaf dat ik in ons hele huis kunststof kozijnen wilde. Nu heb ik me bedacht. Hoe kom ik hier vanaf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ik weet niet onder welke omstandigheden dit zich heeft afgespeeld, maar als er een verkoper bij jou langs is gekomen en je iets heeft aangesmeerd, dan geldt de colportagewet.
Je kunt binnen 8 dagen je contract ongedaan maken in dat geval.

zie de bron en lees het geheel, dan zal veel je duidelijk worden.
itsme
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan moet je een boetebedrag betalen. Waarschijnlijk de kosten die hij gemaakt heeft en evt een schadeloosstelling. Staat er niets in het koopcontract vermeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geld hier niet de 7 dagen bedenktijd?? Hoe hoe noem je dat? Is dat niet het zelfde als je een bank koopt bij wehkamp ofzo.. Dat je dat binnen 7 dagen kan annuleren..