Waarom is Joran van der Sloot beroemd en vaak in de media???

Ik snap het echtttt NIETTTTT!! Er zijn zoveeeeeeeel misdadigers, die mensen hebben laten verdwijnen of vermoord, dat is het enige ''bijzondere'' aan van der sloot voor zover ik weet? Maar al die andere criminelen zijn niet zo ''beroemd'' als van der sloot! Waar heeft hij zijn vele media aandacht etc. aan te danken???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Het beste antwoord

Joran van der Sloot is niet beroemd; hij is berucht. Het is een sneeuwbaleffect geweest. Hij kwam steeds meer in het nieuws, gewoon omdat hij steeds meer in het nieuws kwam. Als Peter R. de Vries de beroemde uitzending met verborgen camera niet had gemaakt, met die enorme kijkcijfers, was het "pagina 5 nieuws" gebleven. Maar als eenmaal de bal rolt, dan rolt 'ie door. Daarna kwam Pauw en Witteman, waar hij met zijn ouders verscheen, en ook DWDD heeft er daarna nog vaak aandacht aan besteed.

Was het allemaal daarbij gebleven dan zouden we het nu alweer bijna vergeten zijn, maar door de zaak in Peru, blijft het nieuws.

Ook zitten er wel unieke kanten aan deze zaak. Een blunderende justitie op Aruba, een vader die advocaat was, en rechter in opleiding, zoon van welgestelde ouders, en iemand met een bijna ziekelijke fantasie, die geen enkel onderscheid meer kan maken tussen leugen en waarheid. Allemaal ingredienten die deze zaak wat spannender maken dan andere zaken. Vergeet ook niet, dat het hier een Amerikaans meisje betrof. Al die TV zenders in de VS moeten ook wat uit te zenden hebben, en als dat maar genoeg gebeurt, dan draagt dat ook weer bij aan het sneeuwbaleffect. Als dat dan ook nog eens gecombineerd wordt, en Peter R. de Vries gaat op tournee, langs al die Amerikaanse zenders, dan wordt het vanzelf bijna wereldnieuws.

Kortom: een zaak met bijzondere kanten, en dat is de reden dat iedereen weet wie Joran van der Sloot is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kwam steeds meer in het nieuws omdat hij steeds meer in het nieuws kwam? Verder een + voor je uitleg die ik niet via mijn iPod kan geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had het niet beter kunnen zeggen +1
Wil daarnaast wel zeggen dat Yoran zelf ook helemaal mediageil is, omdat hij heeft begrepen dat het hem veel extra geld kan opleveren. Yoran doet niks voor niks en zoekt dus ook de publiciteit op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed en uitgebreid uitgelegd: +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!!!

Andere antwoorden (2)

omdat mensen het zich niet voor kunnen stellen hoe iemand zo ongevoelig, zelf ingenomen, seksistisch en ziek in zijn hoofd kan zijn.

hij denk dat hij heel erg slim is en zijn vader heeft hem vaak uit de sh#t kunnen redden.
waarschijnlijk kan niemand zich voorstellen waarom het zolang heeft geduurd voor deze gast een keer in zijn kraag gevat werd, en waarom er eerder juridisch geen definitieve stappen ondernomen konden worden terwijl er toch wel bewijzen waren.

Joran heeft zijn sporen niet alleen achter gelaten in Nederland maar ook in andere landen )spanje, america, peru oa) zodat ook hier de media er bovenop zit en er meer landen bij betrokken zijn.

hoe gestoorder iemand is, hoe meer aandacht eraan gegeven wordt. (neem bv Dutreux waar ook de hele wereld zich over verbaasde dat dit mogelijk was)

en niet te vergeten jack the ripper, nog steeds bekend om zijn daden die gepleegd zijn ergens in 1888.

dus.... hoe gestoorder en zieker in je hoofd, des te meer mensen van je zullen horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Welcome back Eucje ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi dank u, dank u :))
Als kleine aanvulling op het prima en volledige antwoord van Mesher wil ik de inmenging van Peter R. de Vries benadrukken.
Het is niet helemaal waar, dat alleen Joran's zaak en hijzelf zo beroemd is geworden.

Ook de zaak van Paul de Rijk (èn zijn persoon) was in die tijd zeer bekend: de 2e Baarnse Moordzaak (1999-2003). Niet zo heftig als Joran, maar toch.

"In 1999 verdween het Baarnse echtpaar Hans en Ria Muller. Volgens huisvriend Paul de Rijk waren ze vertrokken naar België en hadden zich daar bij een sekte aangesloten. In 2003 onderzocht Peter R. de Vries de zaak. Hij ontdekte dat het huis van de Mullers werd bewoond door deze huisvriend De Rijk, die in dezelfde plaats ook een kinderboerderij beheerde. De Vries wijdde een uitzending aan de zaak. Naar aanleiding van de uitzendingen begon de politie een onderzoek en werd er huiszoeking gedaan, zowel in het huis van de Mullers als in de kinderboerderij. Op de kinderboerderij werden de stoffelijke resten van de Mullers gevonden; ze bleken met messteken en wurgdraad om het leven te zijn gebracht. De Rijk werd voor deze dubbele moord veroordeeld."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Baarnse_moordzaak

Paul de Rijk is opgepakt, de zaak is opgelost. Case closed zogezegd.
Maar de moordzaken van Joran zijn nog niet afgesloten en opgelost: mede om die reden, dat deze zaak nog steeds in de publiciteit is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 er zijn veel meer van dit soort gestoorde types helaas....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yeps, en meer vóór dan achter "het" hek..... Dankje!