Crossen op een cross motor zonder kenteken en motorrijbewijs. Wat zijn hier de gevolgen van?

Ik ben voorplan een crossmotor te kopen, met zoon 200cc. Maar dat mag natuurlijk niet zonder rijbewijs op de openbare weg, ik heb alleen mijn brommer rijbewijs en autorijbewijs. Hier heb je waarschijnlijk niks aan voor een cross motor van ong 200cc, vroeg me dus af wat als ik gepakt word wat zijn de gevolgen?

(Ik ben niet echt voorplan om op de openbare weg te rijden maar meer op weiland gebied waar het afgelegen is enz).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
7.5K

Het beste antwoord

Op de openbare weg is het verboden te rijden Met zo'n motor. Het gevolg us een vette bekeuring voor rijden zonder rijbewijs, kentekenbewijs, onverzekerd en nog niet de leeftijd hebben voor zo'n motor te besturen.
Op een afgesloten terein kan wel als je toestemming hebt van de eigenaar van het terein. Wel alle Veiligheidsraad hanteren.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je op je eigen terrrein of dat van iemand anders met toestemming rijdt dan kunnen ze je niet pakken.
Je mag alleen niet op de openbare weg komen.
Maar het kan wel zijn dat als er iets gebeurt en de hulpdiensten moeten komen dat dat voor jou eigen rekening is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom zeg ik ook het kan zijn.
Als je zeg maar invalide blijft door een ongeval en je rijdt op iets waar je eigelijk niet op mag rijden kan ook de verzekering niet uitbetalen.{Als je daarvoor verzekerd bent dan}