Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je allemaal voor elkaar krijgen met andermans ID-kaart?

Je ziet er welleens films over dat iemand iemand anders identititeit compleet over neemt met alleen iemands ID. Maar ik vroeg me af: als je echt alleen iemands ID in je bezit hebt (de originele, of een kopie ervan), wat kan je dan allemaal voor elkaar krijgen? Want stel dat ik mijn ID kaart kwijt raakt en iemand krijgt van die criminele ideetjes, dan zou ik toch graag willen weten wat een wildvreemde met mijn ID kaart voor elkaar kan krijgen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dus wat je voor elkaar kan krijgen met puur en alleen een ID kaart. Ook als die persoon totaal niet op jou lijkt (of juist wel).

Toegevoegd na 14 minuten:
btw: ik wil het alleen weten en verders niets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je echt gaat nadenken kan er best veel... een woning huren op jouw naam (de huur niet betalen), een creditcard bestellen op jouw naam (schulden maken), ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

iemand, mits die voldoende op je foto lijkt, kan mbv jouw id contracten afsluiten waaraan je gebonden bent.
Bv een telefoon kopen en dan zijn eigen dure 0900 nummer op jouw kosten ermee gaan bellen als simpel voorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding