Wat kan je allemaal voor elkaar krijgen met andermans ID-kaart?

Je ziet er welleens films over dat iemand iemand anders identititeit compleet over neemt met alleen iemands ID. Maar ik vroeg me af: als je echt alleen iemands ID in je bezit hebt (de originele, of een kopie ervan), wat kan je dan allemaal voor elkaar krijgen? Want stel dat ik mijn ID kaart kwijt raakt en iemand krijgt van die criminele ideetjes, dan zou ik toch graag willen weten wat een wildvreemde met mijn ID kaart voor elkaar kan krijgen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dus wat je voor elkaar kan krijgen met puur en alleen een ID kaart. Ook als die persoon totaal niet op jou lijkt (of juist wel).

Toegevoegd na 14 minuten:
btw: ik wil het alleen weten en verders niets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
5.8K

Het beste antwoord

Als je echt gaat nadenken kan er best veel... een woning huren op jouw naam (de huur niet betalen), een creditcard bestellen op jouw naam (schulden maken), ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

iemand, mits die voldoende op je foto lijkt, kan mbv jouw id contracten afsluiten waaraan je gebonden bent.
Bv een telefoon kopen en dan zijn eigen dure 0900 nummer op jouw kosten ermee gaan bellen als simpel voorbeeld.