Wat is de maximale straf die je kan krijgen als je 15 jaar bent?

Ik was laats beroofd en ben naar de politie gegaan maar ik wil graag weten wat voor straf die persoon kan krijgen hij heeft eerder ook dingen gedaan dus dit is niet zijn eerste misdrijf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Het beste antwoord

De maximale straf in het jeugdstrafrecht is 2 jaar jeugddetentie en een maximaal verlengbare PIJ-maatregel van 6 jaar.

Een PIJ-maatregel staat ook wel bekend als Jeugd-TBS.

De rechter kan deze maatregel gebruiken bij jeugdigen (tot 18 jaar) die een delict hebben gepleegd waarop voorlopige hechtenis staat.

Een jeugdige kan dus tot zijn 18 jaar een PIJ krijgen, deze kan 6 jaar lopen, dus tot maximaal 24 jaar.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt zal ik onthouden

Andere antwoorden (3)

volgens het geweldige nederlandse rechtsysteem, zal dit waarschijnlijk afgedaan worden met een x aantal uren taakstraf, mocht hij echter meerdere "zware vergrijpen hebben begaan, kan hier een voorwaardelijke straf bijkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent met 15 nog minderjarig en daarvoor is het bureau
"Halt" in het leven geroepen. Het zijn dan meestal taakstraffen die worden opgelegd.
amc
12 jaar geleden
Hier is geen kant en klaar antwoord op te geven omdat deze jongere in de categorie jeugddetentie valt. In sommige (zware) misdrijven kan het volwassenenrecht worden toegepast. Hopenlijk geeft onderstaande link wat meer informatie.
http://www.dji.nl/Onderwerpen/Jongeren-in-detentie/
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@StudentS92: Bedankt voor je aanvulling.