Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de maximale straf die je kan krijgen als je 15 jaar bent?

Ik was laats beroofd en ben naar de politie gegaan maar ik wil graag weten wat voor straf die persoon kan krijgen hij heeft eerder ook dingen gedaan dus dit is niet zijn eerste misdrijf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De maximale straf in het jeugdstrafrecht is 2 jaar jeugddetentie en een maximaal verlengbare PIJ-maatregel van 6 jaar.

Een PIJ-maatregel staat ook wel bekend als Jeugd-TBS.

De rechter kan deze maatregel gebruiken bij jeugdigen (tot 18 jaar) die een delict hebben gepleegd waarop voorlopige hechtenis staat.

Een jeugdige kan dus tot zijn 18 jaar een PIJ krijgen, deze kan 6 jaar lopen, dus tot maximaal 24 jaar.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt zal ik onthouden

Andere antwoorden (3)

volgens het geweldige nederlandse rechtsysteem, zal dit waarschijnlijk afgedaan worden met een x aantal uren taakstraf, mocht hij echter meerdere "zware vergrijpen hebben begaan, kan hier een voorwaardelijke straf bijkomen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent met 15 nog minderjarig en daarvoor is het bureau
"Halt" in het leven geroepen. Het zijn dan meestal taakstraffen die worden opgelegd.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden
Hier is geen kant en klaar antwoord op te geven omdat deze jongere in de categorie jeugddetentie valt. In sommige (zware) misdrijven kan het volwassenenrecht worden toegepast. Hopenlijk geeft onderstaande link wat meer informatie.
http://www.dji.nl/Onderwerpen/Jongeren-in-detentie/
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@StudentS92: Bedankt voor je aanvulling.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding