Waar kan ik de meest recente eisen/regels vinden van de WSNP (schuldsanering) ?

Ik wil wat meer info weten over de WSNP en nou heb ik al gezocht op Google maar kan niets vinden wat heel recent is.

Ik wil weten hoe het zit als ik een oude auto bezit die een dagwaarde heeft van minder dan €500 en ik in het bezit ben van een medische verklaring of ik dan de auto mag houden.
Ik las namelijk dat ze die niet altijd afnemen.
Mits je dus een medische verklaring hebt (ik weet niet in hoeverre die van mij voldoende is) en mits je een auto hebt die een lagere dagwaarde heeft dan €500 maar ik kon in dat regelement niet terug vinden van wanneer dat was.
Ik moet geopereerd worden en heb daarna mijn auto ook gewoon weer nodig om te solliciteren en weer te gaan werken.

Aangezien er altijd zoveel veranderd qua regels...
Kan iemand me op weg helpen,misschien mensen die in de WSNP zitten ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is niet zo vreemd dat je geen recente informatie kan vinden. Het kan soms sneller veranderen dan het internet aan kan, en als je blijft googlen heb je (goeie) kans dat je uitgaat van verouderde informatie. Geen aanrader dus. Als je zeker wilt weten dat je goed zit met welke beslissing dan ook die je maakt, kun je het beste contact opnemen met een instantie die de WSPN uitvoert, bijvoorbeeld de gemeente. Vraag bij voorkeur een schriftelijke bevestiging van wat telefonisch vermeld is. Als er dan iets mis gaat heb je dat in ieder geval als bewijsmateriaal/bevestiging voor jezelf. Voor zover ik (zijdelings) heb meegemaakt, zijn er best goede afspraken te maken met dergelijke instanties. Gewoon bellen/schrijven, geduld houden en vooral niet opgeven. Er zelf bovenop zitten zeg maar. Het lijkt met sterk als je op deze manier je auto niet kunt behouden. Immers, je hebt je auto nodig om naar het ziekenhuis te gaan, te solliciteren en te werken. Als ze je dat af zouden nemen, heb je veel minder kans om weer aan de slag te gaan. Dat is in ieder geval een gedachtegang die door/namens de overheid gebezigd word, bijvoorbeeld als het gaat om inbeslagnames bij eenmanszaken. Daar mogen ze ook de auto die benodigd is voor het werk niet zomaar afnemen. Nogmaals, neem contact op met de betreffende instantie, daar heb je meer aan als een antwoord op internet. Ook omdat niet elke gemeente dezelfde regels hanteert. Mijn tip: Neem contact op Wees vooral meewerkend, maar geef ook vooral aan wat je wel of niet nodig hebt (in jouw geval je auto). Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100