Hoe krijg ik een vergunning voor een kerncentrale in mijn tuin?

Nou ja, een kleintje dan. De firma Hyperion verkoopt centrales van 25 MW, ze zijn slechts 1,5 X 2,5 meter en ze gaan maar liefst 10 jaar mee. 25 MW is wat veel (mijn buren lever ik dan ook stroom), dus kan ik lekker geld verdienen met teruglevering. Maar hoe kan ik een vergunning krijgen, of hoeft dat niet?

http://www.hyperionpowergeneration.com/product.html

Picture for question
escape
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk! En elke maand met een vaatje naar het gemeentelijk afval depot :D
escape
12 jaar geleden
Die 45 MW warmte kan ik goed gebruiken voor verwarming en en warm water. En ook handig voor mijn kasje met tomaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, het is MegaWatt geen KiloWatt. 45 MW is het vermogen van 1000 kleine auto's bij elkaar (bij vol gas), arme tomaten tenzij je ze continu wilt roosteren :-)
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik denk dat je je eerst moet afvragen hoe je dat ding door de douane krijgt.
escape
12 jaar geleden
@Yvonne: Dat lijkt me geen probleem. Even een cursusje volgen bij http://www.ru.nl/amd/cursussen/opleidingen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stem NEE tegen kernenergie!
escape
12 jaar geleden
@Paulost: Het reactorvat is onderhoudsvrij. Na 10 jaar is ie op. Die mag je dan natuurlijk niet in je kliko stoppen, die moet naar de chemokar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je maakt een grapje zeker...
Je kunt toch het radioactief afval toch niet niet bij de chemocar afgeven???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het tegenwoordig zelfs verkopen op eBay, dus waarom niet? :P
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik dacht dat de leverancier verplicht was het afval terug te nemen. Denk aan accu's en dergelijke. Dan geldt dat voor kerncentrales ook, neem ik aan.
escape
12 jaar geleden
Mmmm. Als dat gedonder oplevert, dan denk ik dat ik 'm maar in de groind laat zitten waar die zit na 10 jaar. Het grondwater is een prachtige Spent Fuel Pool.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas op voor tsunamis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En voor gemuteerde reuzenmollen.

Het beste antwoord

allereerst zou jij je dan moeten wenden tot de staat.
Deze geeft officieel vergunningen af voor kerncentrales.
Aangezien er over Borsele pas in 2016 echt een beslissing word genomen over de tweede kerncentrale, dan pas word de vergunning verstrekt, acht ik jou plan van slagen minimaal.
Je kan altijd natuurlijk een verzoekschrift indienen

Toegevoegd na 1 uur:
Sorry, was de bron vergeten te vermelden.
Bij deze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Verzoekschrift? Moet ik niet gewoon een ingenieur inhuren?
http://www.zeelandnet.nl/vacaturebank/bekijk/vacature/id/42453/Ingenieur_Vergunningen_voor_onze_kerncentrale.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn fout, heb nu de bron toegevoegd..

Andere antwoorden (1)

Ik zou voor ieder onderdeel apart vergunning aanvragen.
Die stoomturbine zou nog weleens problemen op kunnen leveren.