Mag je hier in de bossen mountainbiken? Wat kan ik er tegen doen?

Om tot rust te komen ga ik wel eens door de bossen wandelen. Helaas is het niet meer zo rustig in de bossen door de vele mountainbikers die de paden onveilig maken voor voetgangers.
Je hoort ze amper aankomen en dan moet je plotseling wegspringen.
Maar mag dat eigenlijk wel? Mountainbiken in opengestelde bossen met deze bordjes aan de toegangswegen? (Zie afbeelding)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet. Mountainbikers mogen alleen fietsroutes nemen en over het algemeen geen wandelpaden. Ik ben wel eens gesnapt door de boswachter met een officiële waarschuwing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je het bord goed leest staat er nergens dat het niet mag.
Je moet natuurlijk wel op paden blijven en geen overlast veroorzaken.
Zelf fiets ik ook wel door bosgebieden (ATB) en nog nooit heb ik problemen gehad.
Mocht ik ooit een waarschuwing of bekeuring krijgen zal ik in ieder geval vragen waarom het niet mag en waar dat staat. Als ze het doorzetten laat ik het voor komen.

Er zijn vele speciale routes gemaakt die uitdagend zijn en geen overlast veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor dat mag soms zie ik er voorbijrazen zelf fiets ik graag in bosjes heel gezellig maar dat is niet mountainbiken. In ieder geval mag dat wel aan dit bordje te lezen als het niet mag dan staat het er bij.

Toegevoegd na 3 minuten:
en Tommie82 jij mountainbike op wandelpaden in het bos zijn niet alle paden wandelpaden