Ruilwoning aanvraag afgewezen,lees omschrijving.

Ik heb pas een aanvraag gedaan voor woningruil,deze is afgewezen omdat de andere ruilkandidaat in 2009 teveel zou hebben verdiend voor het label wat het huis heeft.
De kandidaat heeft sinds 2005 een Wajong uitkering maar er is 3 jaar lang te weinig betaald per maand en dat hebben ze nu in 2009 in ÉÉN keer op haar rekening gestort en dat word nu dus gezien als teveel inkomen maar dat bedrag is van 3 jaar lang.

De woningbouw zag dat dus op de IB60 verklaring en wees de ruil daarom af.

Mag dit zomaar want al dat achterstallige geld hoort over 3 jaar uitgestreken te worden en dus niet als een salaris gezien te worden van ALLEEN 2009.

Hoe moeten we dit aanpakken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Ja dat mag. Het zelfde geldt voor de belastingdienst. Die noteert het inkomen in het jaar dat het uitgekeerd is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag, men kijkt naar het inkomen van het laatste jaar. had ze toevallig een erfenis gekregen dan zou dat ook bij het inkomen geteld worden. Ik ken ook het verhaal van iemand die op een minimum inkomen leefde, Helaas kon ze (met al haar handicaps) nergens toeslagen voor krijgen omdat haar man het jaar tevoren overleden was, en ze daarom belastinggeld terugkreeg. Net genoeg om overal buiten te vallen.
Dus je hebt geen been om op te staan als je protest in wilt dienen
anneliez
12 jaar geleden
Heeft die ander al contact gehad met de woningbouwvereniging om dit uit te leggen? want dat lijkt me de beste weg, misschien zijn ze bereid en in staat om die eenmalige betaling te middelen over de jaren waarop die betrekking had.
Of dit juridisch mogelijk is, weet ik niet, maar dat kan diegene navragen bij de wbv en bij een Juridisch Loket.