Dochter met Nederlands nationaliteit, geboren in de UK, wat moeten we regelen?

Ik ben 3 jaar geleden verhuis naar de uk... Heb daar ons 2 tweede dochtertje gekregen ... Deze bezit een nederlands paspoort en nationaliteit... Zijn er bepaalde stappen die we moeten ondernemen als we weer in nl gaan wonen? Erkennen bij gemeente oid? Heb namelijk geen sofi nr voor haar gekregen... En hoe zit dat eventueel met kinderbijslag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Volgens sociale verzekeringsbank is er ook recht op kinderbijslag als je in UK woont:
Als u of uw kind in dit land woont, kunt u in aanmerking komen voor kinderbijslag, zolang u ook aan de overige voorwaarden voldoet.
Eén van de voorwaarden is dat u verzekerd bent voor de kinderbijslag.
Er kan in dit land recht op kinderbijslag bestaan, omdat er een verdrag is gesloten met afspraken over de controle op het recht op uitkeringen.

Zijn jullie van plan terug te keren naar NL dan gaat dit gewoon verder. Wel het adres wijzigen.
Aangezien het kind al een NL paspoort heeft is het al erkend( via de NL ambassade).
Wat het sofinr betreft dit heeft te maken met de belastingdienst in NL. Zodra jullie weer terug zijn NL aanmelden bij de burgerlijke stand als er een woonadres is en melden bij de belastingdienst.