Als de deurwaarder aanklopt en hij vind niks van waarde om mee te nemen wat gebeurt er dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Helemaal niets maar hij blijft in de lengte van jaren wel controleren of beslag mogelijk wordt. Pas wel op voor de bankrekening en salaris/uitkering want ook daar kan beslag worden gelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh wat gemeen! (dat ze op je bankrekening beslag kunnnen leggen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt wel gegijzeld worden als je je rekeningen niet betaald maar je kunt er niet voor in de bak geraken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gemeen? je hebt schulden die moeten betaald worden, doe je dat niet dan komt een deurwaarder uitzoeken hoe er betaald moet worden.
Dat is niet gemeen, dat is je eigenschuld als ze beslag leggen op je bankrekening.
bamibal
12 jaar geleden
@Fietser12: het is gemeen als je een ondernemer in de problemen brengt door spullen te kopen die je niet kunt betalen...

Andere antwoorden (2)

Dan wordt er gekeken naar een andere manier om het geld te krijgen, door bv loonbeslag, hiervoor moet de schuldeiser wel naar de rechter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt je rekeningen maar te betalen, en je zult toch ergens van moeten leven - zodra er inkomen is, kan een deel in beslag genomen worden om die nog steeds openstaande rekeningen te betalen.
Persoonlijk zou ik liever 2 banen hebben en snel m'n schulden afbetalen, dan ben je er vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Ze' kunnen je niet dwingen om te werken? Dat bedoel je toch wel hypothetisch hè, want dat is wel een misdadig slechte instelling. Wat mij betreft ben je gewoon een dief als je schulden maakt en dan bewust niet werkt om ze af te betalen.
Van een kale kip kun je niet plukken. En als je maar gewoon een arme alleenstaande moeder tegen over je hebt staan als schuldeiser en jij bent de geen alimentatie betalende papa ,dan kun je alles maken en breken wat je maar wilt. Zelfs het l.b.i.o heeft dan nog geen vat op de zaak. Maar als je een sterke instantie achter de vodden aan hebt dan zou het nog wel eens zo ver kunnen gaan dat je een gevangenis straf riskeert en net zo lang moet zitten tot je schuld is af betaald. Dus het hangt er ook een klein beetje vanaf wie de schuld eiser is die je die deurwaarde op het dak stuurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het LBIO kan, zelfs zonder tussenkomst van de rechter, loonbeslag leggen.
Bij alimentatie is het wel zo dat de ouder die moet betalen wel een eigen inkomen moet houden om van te leven, is er niet meer dan bv bijstand dan is er ook geen alimentatie. Arme alleenstaande moeder , deze term wordt ik een beetje opstandig van, ik ben ook een alleenstaande moeder , heb ook niet veel geld, maar om mezelf nou 'arm' te noemen. Ik heb drie heerlijke kinderen, rijker kan een mense niet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arm kun je op meerdere manieren opvatten, t is maar net hoe je het zelf wilt zien.