Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Omgangsregeling

Een vriend van me heeft een (moeizame) omgangsregeling met zijn ex om zijn dochter te zien. De zaak is nog onder de rechter en hij heeft een tijdelijke omgangsregeling en mag zijn dochter één keer in de twee weken 3 uur zien. Hij moet het kind dan bij moeder ophalen.
Vandaag (koninginnedag) was het papadag en stond hij bijtijds klaar om zijn dochter op te halen. Helaas was zijn ex en dochter niet aanwezig. Ex reageert niet op telefoon.
Moet hij nog wat anders doen dan maandag direct zijn advocaat in lichten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
562

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is zo simpel om voor een moeder de omgangsregeling te frustreren. Zeker als er nog geen gerechtelijke uitspraak is, maar daarna is het ook een koud kunstje. Ik kan best een reden bedenken waarom omgang geen goed idee is zoals bv bij geweld. Maar verder vind ik dat er weinig uitzonderingen mogen zijn.

Als niet verzorgende ouder lijk je vaak overgeleverde aan de nukken van de verzorgende ouder. Alsof die laatste niet het belang lijkt te zien van het kind. Want laten we nou eens eerlijk zijn, als de verzorgende ouder het contact door het kind met de niet verzorgende ouder ontzegd, ben je toch heel egoistisch bezig. Dat kan toch niet in belang van.het kind zijn.

Op dit moment kan je niet veel anders dan de advocaat melden dat er weer geen omgang is geweest. Daarnaast zou ik duidelijk bij houden hoe de omgang verder verloopt. Als in de rechtzaak wordt gesproken kan dit kort naar voren worden gebracht. Daarna zal het stel een oplossing moeten zoeken bij mediation. De mediator kan dan een overeenkomst opstellen en deze bij de rechter laten bekrachtigen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding