Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je foto's maken van treiterende kinderen in een openbare speeltuin die achter je huis ligt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Met een kleine slag om de arm zeg ik dat het onder bepaalde omstandigheden mag. Je mag een overzichtsfoto maken waar het gaat om spelende kinderen in een speeltuin. Je mag kinderen niet direct als object fotograferen.

Maar... als ze treiteren dan gok ik dat het alleen maar erger gaat worden met het maken van foto's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foto's maken mag, maar online publiceren kan je problemen opleveren. Maken van foto's van kinderen zonder toestemming van hunzelf en van hun ouders leveren mogelijk schending op van privacywetgeving en art 8 EVRM. Dus ik zou ze niet publiceren, is niet eigenlijk niet geoorloofd tenzij je de nieuwswaarde van de foto's kunt aantonen. Dan mag je ze wel publiceren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag wel fotograferen maar in geen geval publiceren. Overigens is zelfs illegaal verkregen filmmateriaal toegestaan als bewijs als er een strafbaar feit op staat.

Trouwens: treiteren is vervelend maar over het algemeen gebeurd het subtiel en worden er weinig strafbare feiten gepleegd. Als er een blijvend probleem is met treiterende kinderen zou ik contact opnemen met de school, de wijkagent en eventueel de gemeente. Foto's maken zal, denk ik, weinig uitkomst bieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding