hoeveel uur moet je Bij Start uitzendbureau werken voordat je overgenomen kan worden zonder kosten?

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet eerst iets van 800 of 1500 uur werken maar het fijne weet ik hier niet van, als je voor deze tijd naar een werkgever gaat waar je wordt uitgezonden moet die organisatie ja afkopen. Om hoeveel uur gaat dit? en valt dit te omzeilen of valt er te onderhandelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K

Antwoorden (2)

Ik zou dit navragen bij Start.
Bij een aantal andere uitzendbureaus is dit 6 maanden. Er zijn er ook die spreken over 1040 uur.
Soms valt er over te onderhandelen. Als het uitzendbureau met de werkgever eerdere overname overeenkomt kan dat zonder kosten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort zaken worden contractueel vastgelegd en van te voren uit onderhandeld. Het kan dus per contract verschillen.
Omzeilen kan, er kan tegen het uitzendbureau gezegd worden door de persoon dat die elders werk heeft gevonden. En dan gaat hij op direct contract voor het bedrijf werken. Dit is uiteraard niet netjes en zal, wanneer het uitzendbureau erachter komt, consequenties hebben.