Krijg je een schadevergoeding als je een pakket verstuurt die niet aankomt?

Die niet verzekerd of aangetekend is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Nee, daar is de verzekering juist voor bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die verzekering is oplichterij!
Je betaald er een paar euro voor, en als het wegraakt, moet je een bonnetje hebben om te bewijzen wat het waard was! En dat zeggen ze niet even!
Leuk als je dat niet (meer) hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja logisch dat je dat bonnetje moet bewaren, anders zegt iedereen dat het pakje verzekerd was.
Probeer via Track & Trace te achterhalen of hij daadwerkelijk niet is aangekomen en neem dan contact op met TNT of de koerier waar je het mee hebt verzonden.

Reken niet op een vergoeding, maar misschien dat zij er wel voor kunnen zorgen dat het pakket alsnog wordt bezorgd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tracktrace geeft niets aan. Niet gevonden.
Voor het aankomen van het pakket is tnt verantwoordelijk.
Voor eventuele schade ben je zelf verantwoordelijk.
Als je een pakket opstuur ,en het past niet door de brievenbus.
Dan krijg je een bewijs mee,waarmee je kunt controleren waar je zending zich bevind.
En tevens wanneer deze afgeleverd is.
Dit hele traject kun je online volgen.
Maar als je recht wilt hebben op schadevergoeding zul je daar een extra verzekering voor moeten afsluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verantwoordelijk?
Maar als het niet aankomt (wanprestatie) dan hoeven ze niets uit te betalen? En schadevergoeding krijg je alleen met aankoopbon van het item. Dus wat zijn de mogelijkheden dan als je die niet hebt?
TNT is dus nooit verantwoordelijk. Ze kunnen die pakketjes dus gewoon in de sloot gooien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik heb als ik het pakket afgeef op het postagentschap wel een bewijs in mijn zak.
En ook een kassabon.
Op dat moment zijn hun verantwoordelijk voor mijn pakket,tot het moment van aflevering.
Of zie ik het weer helemaal verkeerd.
Is wel weinig info voor een goed antwoord !
Als je een pakket via tnt naar het buitenland hebt gestuurd .
Dan heb je in het postkantoor een formulier ingevuld .
En daar moest je ook de waarde invullen van het pakket .
En als het pakket spoorloos is dan krijg je een gedeelte van die waarde terug .
En je kunt via tnt informatie krijgen waar jou pakket het laatste was .