Wat gebeurt er als ik mijn boom weghaal?

In mijn voortuin staat een joekel van een boom. Ik weet dat ik eerst toestemming moet vragen om deze te kappen. Maar wat gebeurt er als ik dat doe zonder toestemming te vragen. Tegen de tijd dat ze het in de gaten hebben, dan houd ik me voor de domme en zeg dat ik dat niet wist. Maar dan is de boom al weg. Wat kan er dan nog gebeuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Je kunt beboet worden en verplicht worden een boom terug te plaatsen als de boom gezichtsbepalend was. Maar ik zou gewoon de vergunning aanvragen. Scheelt een hoop gedoe en wordt vrijwel altijd verleend, dus waarom zou je het laten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je moet een vergelijkbare boom terugplaatsen. Lijkt me dus niet de handigste oplossing.

Je kunt de boom beter helpen om op een 'natuurlijke' manier dood te gaan, bijvoorbeeld door het zogenaamde ringen. Maar liever heb ik dat je de boom gewoon laat staan. Stel voor dat die boom ook zo over jou denkt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit van iemand gehoord die de boom ook zonder bvergunning gekapt had. En ja betrapt. Kosten van de boete even hoog als de kosten voor het aanvragen van de vergunning, Dus kies je optie.
En ja ik kan me voorstellen dat j een hoge boom uit je voortuin weg wilt hebben.
Hier in de straat zijn de bomen intussen ook 25 jaar oud, en veel te hoog. En ze waren zo leuk vroeger ;(
anneliez
13 jaar geleden
Volgens mij krijg je flinke ruzie met de buren! Mijn advies is eerst overleggen hoe zij er tegenaan kijken en dan de gewone procedure doorlopen. Als je een boom terug plaatst kun je hem ook met pot en al in de grond zetten dan blijft ie klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het verschild per gemeene, hier mag je een boom ( zuidholland ) tot op een meter boven de grond afzaagen en het dan snoeien noemen. die stronk gaat binnen 2 jaar wel dood met wat hulp.

dus ja bel de gemeente eens en vraag wat hun onder snoeien verstaan.