Nooit geweten dat ik recht had op zorgtoeslag!

Zojuist een verzoek ingediend voor zorgtoeslag per 1 jan 2011. Heb ik nog recht om mijn zorgtoeslag met terugwerkende kracht uit te laten betalen en zo ja over welke periodes kan ik deze dan nog terugvragen? Ik heb over de periodes 2006 t/m 2010 belastingaangifte moeten doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als je voor de aangifte IB van 2006 t/m 2010 al de definitieve berekening hebt gekregen ben je te laat, zo niet kan je de aanvragen nog indienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja je krijgt als het goed is alles terug. Ik dacht dat m'n ouders het kregen omdat ze m'n zorgverzekering betaalde. M'n ouders dachten dat ik het kreeg. Met als resultaat; 2x bijna 600 euro gestort gekregen op m'n rekening..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas kan je zorgtoeslag niet over voorgaande jaren terug krijgen. Tot 1 april had je nog zorgtoeslag over 2010 kunnen aanvragen. Ben je nu te laat mee helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt nu recht per 1-1-11, mits je inkomen natuurlijk aan de voorwaarden voldoet. Je krijgt dan een voorlopige beschikking, gebaseerd op het door jou geschatte inkomen. Volgend jaar doe je voor 1 april aangifte, en dan krijg je in juli de definitieve beschikking: was je inkomen lager dan je schatte, dan krijg je nog wat uitbetaald aan toeslagen; was je inkomen hoger dan je had geschat, dan krijg je een rekening omdat je moet terugbetalen.
Dus als je inkomen in de loop van het jaar verandert: doorgeven aan Toeslagen!

Je kunt tot 1 april van het volgende jaar de toeslag van het voorgaande jaar aanvragen, daarna niet meer.