Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na hoelang verjaard een bootje?

Bij mij in de sloot ligt al ruim twee jaar een boot. Niet de mijne, maar van iemand die 2 jaar geleden verhuist is. Hij heeft er nooit meer naar gekeken en dus dacht ik, kan die boot nu van mij zijn door verjaring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
839
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand een auto in jouw straat parkeert en twee jaar laat staan, zou je dan ook denken dat die auto spontaan jouw eigendom wordt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, die boot blijft eigendom van de oorspronkelijke eigenaar. Maar die is in feite onvindbaar begrijp ik. Je zou kunnen proberen de boot als gevonden voorwerp op te geven. Gevonden voorwerpen worden tegenwoordig behandeld door de gemeente en niet meer door de politie dus je zou je daar moeten wenden.
Meld dan het gevonden voorwerp en zeg erbij dat je de 'vondst' zelf wil bewaren. Hieraan zitten wel plichten, je moet er dan voor zorgen dat het voorwerp in dezelfde staat blijft als je het gevonden hebt.
Als de eigenaar van het gevonden voorwerp zich niet meldt binnen een jaar gaat het eigendom over op de vinder.
Maar ik weet niet zeker of de gemeente een boot als gevonden voorwerp wil beschouwen, hou er ook rekening mee dat als dat wel zo is, de boot misschien vergunningplichtig is en je vervolgens verplicht kunt worden gesteld tot het hebben van een vergunning.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

...Ik zou niet weten waarom die boot ineens van jou zou moeten zijn. Mogelijk is die persoon de boot vergeten of is hem iets overkomen. Wellicht is er nog familie van de man die de boot graag zou willen hebben. Wellicht kan het waterschap - de mogelijke beheerder van de sloot - er iets zinnigs over zeggen? Je kunt ook proberen de eigenaar te achterhalen. Misschien krijg je de boot dan wel van hem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding