Is penatratie van o.a. baby's GEEN verkrachting?

Dit bleek tijdens een uitzending van Pauw en Witteman waar de advocaat van Robert M. te gast was.
Robert M. kan alleen aangeklaagd worden voor ontucht met minderjarigen, omdat er GEEN SPRAKE WAS VAN GEWELD.
Zie ook >> http://petities.nl/petitie/penetratie-bij-babys-peuters-kleuters-en-kinderen-tot-12-jaar-is-altijd-verkrachting

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat dit te veel wordt opgeblazen door mensen die de wet niet kennen. Het zit namelijk zo (al heb ik het programma niet gezien, maar ik kan me er een voorstelling bij maken):

Art. 242 Wetboek van Strafrecht (Sr): hij die (...) wordt ALS SCHULDIG AAN VERKRACHTING gestraft met (...)

Daarna komt echter art. 244 Sr, waarin degene wordt gestraft die -kort gezegd- iemand beneden de 12 jaar penetreert.

Overtreding van beide artikelen levert precies dezelfde straf op (12 jaar gevangenisstraf of een geldboete van de 5e categorie), het verschil is echter dat ze bij art. 244 Sr niet spreken over VERKRACHTING. Ook al is het dat misschien wel, zo wordt het formeel niet genoemd!

Misschien ligt hier het probleem? Robert M. krijgt zijn straf echt wel, alleen wordt het niet zo genoemd, zoals de bevolking het graag had willen zien..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ongewilde penetratie is volgens mij altijd verkrachting.
Dus ook bij baby s.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de wet dus niet. Uitspraak is door een Nederlandse rechter gedaan ongeveer een maand geleden. Absurd uiteraard, maar vooralsnog is het de wet.
Volgens de rechter is het geen verkrachting omdat er geen geweld bij werd gebruikt!

Dit is weer een enorm goed voorbeeld om aan te geven hoe krom de nederlandse wet in elkaar zit.

Dit is gewoon 1 van de ergste misdrijven die niet door de nederlandse rechtspraak word aangepakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker het is een ZEDENMISDRIJF, namelijk sexuele penetratie en bij kinderen onder de 12 jaar is dat verboden omdat de meeste kinderen wilsonbekwaam (welke geen juridische term is, handelingsbekwaamheid is dat wel) zijn. En bovendien wordt het in de wet gelijk gesteld met verkrachting met behulp van geweld.
Overigens is het pedofilie waar over werdt gesproken en dat is VERBODEN. Ook al wordt er vriendelijk en lief gepraat of weet ik wat voor walgelijke dingen gebeuren, penetratie van kinderen onder de 12 is VERBODEN.

artikel 245: seksuele penetratie van iemand van 12 - 15
artikel 243: seksuele penetratie van iemand die wilsonbekwaam is

Voorbeelden van strafbare handelingen betreffende kinderen zijn: elke vorm van penetratie, aanranding, exhibitionisme, kinderporno en kinderprostitutie. Verschillende handelingen worden daarbij anders bestraft en kunnen extra verzwaard of bij elkaar opgeteld worden. Een belangrijk argument voor de (extra) strafbaarstelling van seksuele handelingen bij kinderen, is het machtsverschil tussen volwassenen en kinderen, waardoor er voor het kind geen werkelijke keuzevrijheid bestaat.

Verkrachting van een persoon jonger dan veertien jaar wordt altijd gelijkgesteld als verkrachting met behulp van geweld. Dit wordt gestraft met vijftien tot twintig jaar opsluiting. Indien het kind de leeftijd van tien jaar nog niet bereikt heeft, is de straf twintig tot dertig jaar opsluiting.

Het is zeer zeker VERBODEN!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt... Maar het is geen verkrachting. Bij verkrachting gelden er wetboek technisch gezien andere regels en straffen dan voor een zedenmisdrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat dat het GELIJKGESTELD wordt met verkrachting. Het is dus wél verkrachting, onder de noemer pedofilie.