Bij "koop op afstand" heb je wettelijk 7 werkdagen om het product terug te sturen, hoe zit dat met Apps voor bv de iphone?

Als je iets koopt op internet valt dat onder de wet "koop op afstand"
Eén van de voordelen hiervan is dat je een product binnen 7 werkdagen mag terug sturen. Je betaald dan alleen de verzendkosten terug neer de leverancier.

De vraag is dus hoe dat met Apps werkt? Dit valt ook onder "koop op afstand" lijkt mij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

AppStore valt buiten de wettelijke regeling koop op afstand. Je koopt namelijk niet een product al is dit natuurlijk wel zo maar ze noemen het slim genoeg een dienst. En die neem je af waardoor de regeling koop op afstand vervald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een hele leuke vraag.
In de voorwaarden van de Itunes Store staat:

ANNULERINGSBELEID Elke verkoop is definitief. U hebt geen recht om u terug te trekken uit een aankoop in de iTunes Store zodra de levering van de producten een aanvang heeft genomen. De diensten van iTunes Store beginnen zodra u Producten gaat downloaden vanuit iTunes Store en u bent niet gerechtigd uw contract te annuleren wanneer de diensten eenmaal zijn begonnen.

Dit gaat echter tegen de Nederlandse wet in, wat betreft kopen op afstand. Het wachten is op de eerste consument dat bij de rechter gaat aanvechten, want er staat ook:

Elke verkoop bij iTunes Store wordt beheerst door Nederlands recht.
escape
13 jaar geleden
kort gezegd geldt dezelfde regel voor de Apps. zie hieronder een link waar het wordt uigelegd. (maw Apple handelt ism de NL wet) (op de pagina wetten van de website kan je de juiste artikelen vinden onder E commerce)