Welke landen kom je niet binnen als je een strafblad hebt?

Graag wil ik weten naar welke landen een persoon met een strafblad niet op vakantie kan, en naar welke landen zo'n persoon niet kan emigreren.
En doet het er ook nog toe wat er op het strafblad staat?
Zijn er uitzonderingen?
Informatie over alle landen is welkom, maar ik ben vooral benieuwd naar Italië en de VS.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
25.3K

Antwoorden (2)

Je zal een ESTA moeten invullen voor vertrek naar Amerika. Daarin moet je de vraag beantwoorden of je wel eens bent veroordeeld voor een 'moreel schandelijke daad'. Als je nee antwoord, dan wordt je sowieso toegelaten. Antwoord je ja, dan zal de ESTA mogelijk worden afgewezen en mag je zonder visum niet de USA in. Dan zal je een Visa moeten aanvragen

De vraag is natuurlijk wat een moreel schandelijke daad is en of de autoriteiten in Amerika toegang hebben tot de Nederlandse justitiële gegevens. Wellicht kuntje dat navragen bij het ministerie van buitenlandse zaken of justitie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord betreffende de VS is al gegeven. Wat betreft Italië, dat land kom je gewoon binnen. Er van uitgaande dat je van Nederlandse nationaliteit bent, ben je ook Europees burger en heb je daarmee het recht je binnen Europa vrij te vestigen.