Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mogen mensen hun auto parkeren voor mijn achteruitgang en zo nee wat is daar wettelijk tegen te doen ?

buurtbewoners parkeren steeds hun auto voor onze achteruitgang. Volgens de gemeente moet dit onderling op te lossen zijn maar dit is helaas niet mogelijk omdat men zich niet aan gemaakte afspraken houdt. Is de gemeente verlicht hier iets aan te doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Is het eigen grond? Wat is de bestemmingsplan van het stuk grond, parkeerterrein?

Het 'onderling' oplossen is typisch een opmerking van een ambtenaar welke z'n vingers er niet aan wil branden.

Als je niet op een normale wijze je woning via de achteruitgang kan verlaten (bijv met fiets) of met goederen (boodschappen) je woning inkan. En de grond is van de gemeente, verzoeken om paaltjes te plaatsen.

Is het een huurwoning dan kontakt opnemen met verhuurder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
quote: "Het ‘onderling’ oplossen is typisch een opmerking van een ambtenaar welke z’n vingers er niet aan wil branden." Wat een kul-opmerking. Het is niet verboden dus het is onmogelijk om erop te handhaven. De enige optie is dan ook 'er samen uitkomen' ookal is die niet zo realistisch.

Andere antwoorden (3)

Als het een uitrit is mag er niet geparkeerd worden.
Als het een voetpad o.i.d. is mag het wel.
Je zal dus moeten bekijken welke wettelijke status deze uitgang heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een bordje kopen met a,u,b niet parkeren die kan je aanvragen maar dan moet je wel ff uitzoeken waarxD
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit met hetzelfde probleem.Ik heb al van alles en nog wat gebeld en zolang ze mij niet beletten de uitgang te gebruiken doen ze er niks aan,het is "openbare grond".Ze mogen hun auto's daar dus parkeren,want ik kan de uitgang nog gebruiken,zij het wel dat ik zéér weinig ruimte heb om met mijn fiets de plaats te verlaten.Bekras ik per ongeluk een auto,moet ik voor de schade opkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding