Ik heb een ongewenste sms van "De Skihut" ontvangen. Kun je daar juridisch iets tegen doen?

In verband met een bestelling, heb ik een jaar geleden mijn mobiele nummer afgegeven aan de skihut. Afgelopen vrijdag heb ik ongevraagd en ongewenst een reclame-sms van hen gekregen. Mag een bedrijf dat zomaar doen? Ik vind dit erg vervelend. Wat kan ik hieraan doen om dit te voorkomen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om er direct juridisch iets tegen te doen, lijkt me in dit geval wat overdreven. Dat moet je pas gaan doen, als ze je tientallen SMS-jes gaan sturen, je ze zelf moet betalen, of als je je hebt afgemeld, en ze blijven zeuren met de SMS-jes. Op zich hoeft het niet vreemd te zijn, dat als jij je nummer vrijwillig hebt gegeven, je een SMS-je krijgt. Als het goed is, dan staat er in de SMS ook een nummer hoe je je af kunt melden, of er is andere informatie hoe je er van af kunt komen. Is die info er niet, dan kun je vaak op het internet lijsten vinden van bedrijven, met aanwijzingen hoe je er van af kunt komen. Neem gewoon op de een of andere manier contact op met dat bedrijf en zeg dat je dit niet wilt. Blijven ze toch SMS-jes sturen, ga je dan pas verdiepen in hoe je dit juridisch aan kunt pakken. Meestal komt het zo ver niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100