Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als de rechter berekent wat de draagkracht berekening is, met welke woonlasten houdt hij dan rekening?

mijn ex en ik liggen in scheiding nou komt zijn advocaat met een berekening van draagkracht waarin zijn woonlasten/lasten 1968 euro bedragen nu wil ik eigenlijk heel graag weten hoe hij/zijn advocaat aan dit bedrag komt.

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
654

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat klinkt inderdaad als een goed plan: als je tenminste zelf ook een advocaat hebt. Anders ofwel aan je ex vragen (als daar nog redelijk contact mee is) of zelf aan de advocaat van je ex. En natuurlijk zelf bedenken of je denkt dat dat bedrag kan kloppen. Wanneer je zelf een advocaat hebt kun je ook aan je advocaat vragen hoe de lasten berekend worden. Dan kun je zelf waarschijnlijk ook vrij goed nagaan of dit bedrag klopt.

Mocht je nog meer willen weten over de procedure van een echtscheiding of de rol van een advocaat hierin, dan zou ik het volgende artikel lezen: http://www.advocatenvinder.nl/rechtsgebieden/personen-en-familierecht/echtscheiding.html.

Heel veel sterkte in ieder geval met de echtscheiding.

Met vriendelijke groet,

Nina
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je advocaat vragen om de berekening op te vragen bij zijn advocaat. Een gespecificeerde onderbouwing vragen met eventuele rekeningen die dit ondersteunen

Toegevoegd na 9 minuten:
Kijk ook eens op deze site
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding