Ik denk dat je bedoeld zomer/wintertijd?

De zomertijd begint op de laatste zondag van maart en de wintertijd begint op de laatste zondag van oktober.
Dat is dus zondag 27 maart 2011 en op zondag 30 oktober 2011 gaat de wintertijd weer in.

De zomertijd begint op de laatste zondag van maart om 2.00 uur en eindigt op de laatste zondag van oktober om 3.00 uur. Bij het begin van de zomertijd gaat de klok een uur vooruit in de nacht van zaterdag op zondag. Bij het einde van de zomertijd gaat de klok een uur terug in de nacht van zaterdag op zondag.

Zomertijd wordt jaarlijks ingesteld in alle lidstaten van de Europese Unie. In Nederland is de Europese richtlijn omgezet in nationaal recht. Nederland ligt in de zone waarin de Midden-Europese tijd geldt. De wettelijke tijd voor Nederland is Universal Time Coördinated (UTC, ook wel wereldtijd genoemd) + 1 uur. De Europese zomertijdrichtlijn geldt niet voor de overzeese gebiedsdelen van de lidstaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De uren veranderen niet, die blijven gewoon 60 minuten duren.

Als je bedoelt wanneer je klok weer verzet moet worden dan is dat de nacht van 26 op 27 maart. De klok gaat dan een uur vooruit.

In het VOORjaar, gaat de klok VOORUIT. Dat is een handig ezelsbruggetje.

In de bron een schema van alle veranderingen van wintertijd en zomertijd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zondag 27 maart gaat de klok om 02:00u (zaterdagnacht dus) naar 03:00u. Dit betekent 1 uur minder slapen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent me voor, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan :)
laatste weekend van maart en laatste weekend van oktober, als je de zomer- en wintertijd bedoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uren veranderen continu zolang er 'tijd' bestaat, en je dit ergens op af kan lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik het daarmee hartgrondig eens zijn? +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar natuurlijk Moolkeesje, dat is mijn een waar genoegen! :)
denk niet dat de meesten het kunnen snappen gezien de 'minnaars' :)
Doorlopend, zo zijn ze er en zo zijn ze verleden tijd.
Denk maar eens aan het oudejaarsrijmpje: Uren,dagen,maanden, jaren, vliegen als een schaduw heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt als een bus! +1 ik weet nog goed.... Ik had mijn poppen op de plank gelegd
Ik had mijn opa goedenacht gezegd
Mijn moeder kwam, die het venster sloot
Mijn nachtpon werd te klein, ze zei: wat word je groot
Ik zei: ik kan de wijzers van de toren zien
Al ik op mijn tenen sta zie ik de tien
En laat de deur maar niet open staan
Ik kan voortaan gerust alleen naar boven gaan
Tijd vliegt, tijd vliegt
Ik ruik de bomen op het stille plein
De maan een schijf. Ik, in het raamkozijn
Het rauwe lachen in een verre kroeg
En alle dingen die ik stiekem aan de sterren vroeg
Tijd vliegt, tijd vliegt
Tijd vliegt, tijd vliegt (dat alles klopt niet als uren niet continu veranderen he?) :OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het is wel 'n schoon vers!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lang leven google :)