Kan een advocaat zomaar in een ontbindingcontract van een geregistreerd parnterschap maar zo neer zetten dat ik bij die advocaat ben geweest

Terwijl ik die hele advocaat nog nooit van mijn leven heb gezien, maar het is de advocaat van mijn aanstaande ex, en die schrijft letterlijk (ongeveer dan), op die en die datum verschenen bij mij mvr.... en menheer... die het er over eens zijn dat het geregistreerde partnerschap in goed overleg beëindigd wordt, nogmaals ik zou niet eens weten hoe die advocaat er uit ziet, kan die maar zo op papier zetten dat ik daar ben geweest en gevraagd he om mij met raad en daad bij te staan? Dat is toch gewoon vervalsing van de feiten ? Of zie ik dat verkeerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dat kan hij erin zetten. Vervolgens kan jij weigeren om een onjuiste weergave van de feiten te tekenen.

Het klinkt eerlijk gezegd alsof die advocaat een standaardformulier heeft gepakt en jullie namen ingevuld zonder er zelfs maar naar te kijken of er voor jullie specifieke situatie nog iets aangepast moest worden. Dus gewoon je aanpassingen naar de advocaat sturen en zeggen dat je deze versie niet tekent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk, maar dat is niet zeker natuurlijk, dat het een concept is. Heb je er geen schrijven bij gekregen waarin een uitnodiging zit om bij hem of haar te komen? En welke datum staat vermeld in het contract? Meestal is het een concept stuk waar je zelf kunt lezen wat er allemaal in staat en als je bij de notaris bent hoeft hij niet alles meer voor te lezen en kan hij de vragen die je hebt beantwoorden. Is dit niet zo dan klopt er iets niet en dan moet je bij je eigen advocaat informatie inwinnen.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik denk toch dat je zsm informatie bij je eigen advocaat moet inwinnen, in ieder geval de advocaat van je ex aangetekend op de hoogte brengen dat je het niet eens bent met zijn schrijven