Hoe kun je in nederland een pand huren als je buitenlander bent?

stel je bent buitenlander (uit de EU) en je bent tijdelijk in nederland. je hebt een huis (flat, campwagen etc.) nodig voor 1-2 maanden en je hebt het geld daarvoor. waar vind je zo iets zonder dat je eerst aangemeld moet zijn bij het gemeente? het betreft tijdelijk verblijf (max 3 maanden), dus geen gedoe met verblijfsvergunningen, gemeente etc. ...

of beter gezegd, wat is de procedure hiervoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
8.1K

Het beste antwoord

Via een makelaar kan iedereen een huis huren in de privé-sector. Sommige huizen worden alleen voor langere tijd verhuurd, maar er zijn ook kortlopende huren.

Iemand die vanuit Nederland tijdelijk in het buitenland zit, wil dan zijn pand voor enkele maanden verhuren.
Maar doe het wel via een erkend makelaar, dan zit je safe.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een werkvergunning is dan een optie... En inschrijven moet, als je dat niet wil moet je als tourist al dan niet werkgerelateerd en dan is het een hotel want om een woning te huren moet je je inshrijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kun je woningbemiddelaars of makelaars benaderen, en zul je een woning kunnen huren in de vrije sector (meestal met een flinke opslag voor de makelaar/bemiddelaar).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vakantieparken verhuren regelmatig voor langere tijd, maar niet in het hoogseizoen en schoolvakanties.