ik heb een advocaat en hij gaat volgende week naar buitenland, hij zegt dat zijn vriend ( andere advocaat) zal met mij naar de rechter komen!!

ik heb een advocaat en hij gaat volgende week naar buitenland, wij moesten 22 februari voor rechter komen
hij zegt dat ik met zijn andere advocaat naar de rechter komen!! wat is dit? mag dit? moeten we niks tekenen of een toestemming niet nodig??

sorry voor slechte nederlands.

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Ohw wat erg!!!! Ik zou het niet pikken... Of t mag weet ik niet zou het wel heel goed na vragen bij de rechtbank ofzo. Heb je geen telefoon nummer van hun??? Heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemde gang van zaken. Jij mag wel met andere advocaat naar de rechter gaan maar de manier waarop dit gebeurd is echt raar. Als je advocaat had gewild had hij uitstel kunnen vragen. Ik kan mij zo voorstellen dat je vertrouwen behoorlijk is gezakt. Wellicht tijd voor een goed gesprek bij de advocaat vriend of anders een nieuwe zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit mag. U mag er vanuit gaan dat uw advocaat zijn vervanger goede instructies heeft gegeven. Waarom gaat u er vanuit, dat deze advocaat minder goed is?

Als u het hier niet mee eens bent, dan staat u wel vrij, om zelf een andere advocaat op te zoeken.

Echter als u van tevoren nog even kort de vervangende advocaat ziet en de zaak nog even snel met hem doorspreekt, dan hoeft er helemaal geen probleem te zijn.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, het is een heel gewone gang van zaken. Advocaten hebben ook een priveleven.
Je moet inderdaad zelf nog wel enkele details met hem doornemen die voor jou belangrijk zijn.