mag de kinderdagverblijf mij en brief sturen waarin ze me vertellen dat ik en gevaar ben voor de medewerkers en de kinderen in het kinderdagverblijf?

ik heb een kind en ik heb een omgangsregeling met mijn ex-vrouw. maar zij maakt misbruik van de omgangsregeling en zij wil dat ik mijn kind niet zie. de enige mogelijkheid is om mijn kind op het kinderdagverblijf te zien. maar als ik elke keer daarheen ga om haar te zien doen ze alsof ik haar vader niet ben. altijd maken we discussie over de tijd dat ik mag komen.
later hebben ze mij een brief gestuurt waarin staat dat ze hebben bestoten per direct de plaatsing van mijn kind op het kinderdag verblijf de beëindigen.
ik ben beschuldigd voor de veiligheid van de medewerkers en de kinderen. mag dit zonder overleg en uitleg gebeuren. is er geen opzegtermijn dat ik mijn kind naar en andere kinderdagverblijf kan inschrijven. wat kan ik hier aan doen.??

alvast badank.

MVG

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

het is erg triest dat jij met je ex niet door een deur kan, en dat daar je kind t dupe van is..

jou fout is om het kinderdagverblijf ermee op te zadelen, je kan beter naar een advocaat gaan en via het gerecht een goede omgangsregeling te treffen..

en niet een via via je problemen oplossen, dus ze mogen je idd een brief sturen en dit beeindigen...erg triest..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niet naar het KDV om je kind te zien, maar je moet zorgen dat de omgangsregeling goed wordt nageleefd. Het KDV heeft niks te maken met jouw omgangsregeling en heeft geen 'bezoekfunctie'. Andere ouders mogen ook niet te pas en te onpas tijdens de opvanguren gezellig binnen komen stuiteren om fijn met hun kind te spelen. Dat verstoort het hele ritme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik begrijp wel dat je alleen t beste wil voor je kind, maar vooralsnog is het kinderdagverblijf toch niet afgesproken alszijnde een ontmoetingsplek met je kind..
ik begrijp de begeleiders erg goed, dit is niet zoals t hoort.
En toch zul je , op je je advocaat moeten wachten, hoe goed je ook meent...
Als dit iedereen doet die hun kind willen zien en ze gaan direct allemaal maar te pas en onpas naar t kinderdagverblijf hollen, nou je kan je voorstellen wat een chaos dat gaat opleveren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vrees dat het KDV de voorzorgs maatregel neemt..
meestal als dit soort situaties zich voordoen, kan t uit de hand lopen tussen jou en je ex..en dat kan natuurlijk op t KDV zijn, en ja daar zitten ze niet op te wachten, ook uit voorzorg van de anderekinderen die daar zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jou kind is WEL de dupe van de echtscheiding. het KVD verhaal is hier een heeeel goed voorbeeld van.
feit: ieder kind loyaal is naar zijn ouder toe, en ziet zijn ouder graag, maar dit is geen reden om het recht in eigen hand te nemen!
dat je opnames maakt vind ik erg triest. je kwam voor het kind zei je, maar legt wel bewijs materiaal vast (leuk manier van contact....wat je drijfveer was volgens jou)
je kan hier ook niets mee (onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal) wat overigens alleen zal bevestigen dat je kind loyaal naar je is en blij is je te zien. het voegt zeker geen meerwaarde toe aan jou standpunt en mening over de situatie of dat van jou/je ex je kind help je er juist niet mee, dat heb ik in mijn antwoord al uitgelegd. een advocaat inschakelen en een verzoek indienen en de zitting hierover bestijken echt niet zoveel tijd. ik weet niet waar je dit vandaan haalt of dat dit je eigen idee erbij is als je dingen los van elkaar kan zien ga je meer snappen en reëel naar de dingen kijken. stel dat je met dit verhaal aan de rechter vertelt kan ik je verzekeren dat je geen credits hiermee op bouwt jij zal een onderscheid moeten makken tussen wat wettelijk haalbaar is, wat het belang van het kind is, en wat jou gevoel en opvattingen hierin zijn, en wat verantwoording als ouder hier in is. veel geluk en wijsheid gewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergat het +je, bij deze :)
los gezien van of jij gelijk hebt of je ex is een KDV niet bedoeld voor omgang met je kind (hier heb je omgangshuizen voor)

door dit wel te doen verstoor je de rust en regelmaat die juist op een KDV erg van belang zijn. door jou word er dus onrust onder de kinderen veroorzaakt, maar ook bij de medewerkers.
omdat jou bezoek aan het KDV een reactie is van je relatie met je ex is er nooit te voorspellen welke stannis jij gaat maken als dit de enige optie is om je kind te zien en de wedewerkers het hier door bovenstaande reden het hier niet mee eens zijn.

de medewerkers moeten de belangen van het kind behartigen en garant staan voor hun veiligheid.
je bezoekje is dus zeker een gevaar in die zin.

bovendien moet het voor je kind ook verwarrend zijn. het kan niet anders dan dat jij je kind wil zien, en het KDV jou aanwezigheid niet op prijs stelt. dus zal hier en bepaalde situatie worden gecreëerd door je aanwezigheid. de medewerkers zullen ALTIJD uitgaan van het belang van het kind.

bovendien zijn er andere wegen om omgang aan te vragen. (advocaat kan verzoek tot omgang indienen bij de rechter) er zijn omgangshuizen en de optie om naar een gerecht mediator te gaan is misschien ook een idee.

je recht simpelweg opeisen is dus duidelijk niet de oplossing, helemaal niet als het zo mag zijn als er hier al een uitspraak over is geweest en je met je bezoek aan het KDV hier niet aan houd, of in het slechtste geval omgang is afgewezen door de rechter.

het is dus verstandig als jij niet naar je eigen belang en situatie kijkt, maar naar het belang van het kind zelf.

bij de link meer info over omgang en bezoekregeling.

succes, ik hoop voor het kindje dat jullie hier op een volwassen en verstandige manier uit zullen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij ook een plus
een mooi antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je :) wat een poppetje op de foto zeg! geweldig!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is mijn kleindochter..
die is 11 feb geboren
mooi toch
Als de feiten daar zijn mag men een brief sturen, is de brief niet onderbouwd zou er sprake kunnen zijn van smaad(schrift) en dat is strafbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smaad? Nee dus, al staat er in die brief dat hij puppies wurgt, dan nog is het geen smaad. Smaad is het als je iemand in het *openbaar* zwartmaakt, waarbij het er trouwens niet toe doet of hij echt heeft gedaan waar je hem van beschuldigt. Die brief is niet openbaar, maar persoonlijk naar hem gestuurd.
Iedereen mag jou een brief sturen..

Maar wat heeft het kinderdagverblijf te maken met jullie relatieproblematiek? Niets toch..

Het is je ex-echtgenote die achter dit alles zit en aldus onder de uitspraak van de rechter tracht uit te komen.

Wat je moet doen is..via je advocaat een zaak tegen haar aanspannen omdat zij kennelijk weigert de uitspraak van de rechter met betrekking tot de omgangsregeling..te respecteren en dus..uit te voeren.

Succes..en groet,

Ton