Wie is verantwoordelijk als het winkelalarm niet ingeschakeld wordt en degene die gebeld wordt door de alarmcentrale neemt op, maar komt niet kijken?

1) degene die het alarm er niet op heeft gezet?

2) degene die niet naar de zaak is gegaan?

(en is in geval van diefstal schade op deze personen te verhalen?)

3) de eigenaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Het lijkt me de eigenaar. Hij is verantwoordelijk voor de winkel, de alarminstallatie en de gevolgen als die niet ingeschakeld is. Hij kan dit wel delegeren, maar blijft eindverantwoordelijke.
Ook dient hij bereikbaar te zijn voor de alarmcentrale in het geval het personeel niet adequaat reageert.
Misschien had hij de procedure rondom de het alarm niet goed geregeld.
Wel kan hij de betreffende personeelsleden een officiele waarschuwing geven.
Had hij maar betrouwbaardere personeelsleden verantwoordelijk moeten stellen. Het leven van een ondernemer gaat niet altijd over rozen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Degene die het alarm er niet op heeft gezet krijgt op zn donder van de eigenaar.
Degene die opnam maar niet ging kijken krijgt op zn donder van zijn baas, tenzij in hun protocol staat dat je niet hoeft te kijken als er geen alarm aan staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degene die niet naar de zaak is gegaan.