Mag ik gekort worden op mijn uitkering als ik 1 keer een afspraak van de arbo hebt gemist?

Ik kreeg bericht van mijn werkgever dat ik een afspraak had gemist van de arbo ze moesten mij bellen op 7-02 maar ik heb geen telefoon gehad
nu wil mijn werkgever mij korten op mijn loon/uitkering omdat ik die afspraak gemist hebt
mag dat na 1 gemiste afspraak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

ze kunnen het proberen.
maar dan moet jij daar bezwaar tegen maken.dat is een strategie die ze toepassen het jou lekker moeilijk maken.onder het mom van dat jij niet meewerkt je geijk korten lijkt mij wel kort door de bocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag. Je bent namelijk verplicht mee te werken om zo snel mogelijk te re-integreren. Bij 'belemmering' van het proces mogen ze korten op je uitkering.