Is er een land waar het verboden is om levenslange garantie op een product te geven?

Achter op de verpakking van mijn Corsair DDR3 geheugen staat namelijk:''Limited lifetime warrenty, except where prohibited by law''

Ik zou niet weten waarom dit bij de wet verboden zou moeten zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Misschien verbiedt de wet het om de lifetime warranty te limit-en?

Afgezien daarvan: juristen dekken zich graag in, dus zelfs als het nergens zo is dat de wet het verbiedt, dan is het nog veiliger om dat voorbehoud te maken, voor het geval een nieuwe wet het gaat verbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb je je nooit afgevraagd wat 'levenslange garantie' inhoudt? Als jouw chip kapot is, dan krijg je geen garantie, omdat 'hij niet meer leeft'. Het is dus een loze kreet, die niemand kan waarmaken. In een museum staan nog gereedschappen uit 1600, als die een levenslange garantie zouden hebben, dan zou je nu nog bij de producent moeten kunnen aankloppen.
En als ze bedoelen: mijn leven, dan is dat van de gekke. Als ik nu iets koop en ik krijg na de kassa een hartaanval, dan zou mijn garantie vervallen zijn.
Men zou het kunnen verbieden omdat het als een lege truc wordt ervaren door de wetgever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De garantie luidt dus: Een beperkte garantie op de levensduur. Lijkt me logisch. Ze zeggen echter niet hoe beperkt, b.v. één jaar en dat is niet logisch. Ze kunnen dus later tegen je zeggen; sorry, één maand, want dat is ook beperkt!
Behalve in een land waar voor zulke zaken een vaste garantie telt van één of twee jaar, dan prefeleert de wet van dat land. Ook logisch en slim geformuleerd door de fabrikant.