Jazeker, zolang je je premie betaalt ben je verzekerd.
Als er echter ingebroken wordt en je hebt geen inbraaksporen zal er niet worden uitbetaald.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zonder geforceerde deur, wordt dat lastig. Zonder slot kun je namelijk gewoon naar binnen lopen..
Bedoel je een inboedelverzekering?
Kijk dan heel goed de voorwaarden na die je verzekeraar heeft gesteld in de polis.
Vrijwel altijd moet je als verzekerde zelf aantoonbaar de nodige voorzorgen hebben getroffen om ´voor de hand liggende problemen´ te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent wel verzekerd. Geen enkele verzekering zal jouw verplichten om sloten te plaatsen. Ze zetten wel in hun voorwaarden dat er niet uitbetaald wordt als er geen sporen van braak zijn, of als je niet twee sleutels kunt overleggen bij diefstal van je fiets.
Kortom, verzekeringen wille wel geld van jou vangen, maar ze hebben een hekel aan uitbetalen.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je 2 sleutel kunnen tonen van je fiets ?
Als er spullen uit je huis worden weggehaald door onbekenden zonder sporen van braak, valt dat meestal onder insluiping (denk aan: ramen of tuindeuren die openstaan in de zomer, maar ook deuren zonder deugdelijk sluitwerk), en dat is vaak niet verzekerd.
Kijk het na in je polis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is afhankelijk van de voorwaarden die de verzekering stelt en of daaraan voldaan is.
Bij een behoorlijk aantal hoeven er bijv. geen braaksporen te zijn bij inbraak. En zo zijn er allerlei voorwaarden en/of eisen waaraan je moet voldoen om voor uitbetaling in aanmerking te komen.

Als voorbeeld, je leent je auto uit aan iemand waarvan je weet dat die geen rijbewijs heeft. Op dat moment is de auto niet verzekerd, dit komt pas naar voren als er een ongeval plaatsvindt of aangehouden door de politie.

Het kan dus heel goed zijn dat je verzekering geen voorwaarden stelt aan het hebben van sloten op je deur. In dat geval ben je gewoon verzekerd. Stellen ze de voorwaarden wel en hou jij je daar niet aan dan betaal je wel maar ben je uiteindelijk niet verzekerd omdat je niet voldoet aan de gestelde voorwaarden.