Moet in die extra ( overdreven ) kosten betalen

Korte schets:
1.Op 10/09/2010 stuur ik een aangetekende brief ( bewijs heb ik nog ) naar TV-vlaanderen om mijn abonnement te beindigen
2.Op 17/09/2010 krijg ik een brief van TVV dat ze akkoord gaan en dat het abonnement stopt op 30/10/2010
3.Op 22/10/2010 krijg ik een aanmaning voor een factuur voor 126 euro !!!!....... Hierop bel ik met TVV , de persoon aan de lijn bevestigd mij echter dat alles in orde is en dat er verder niets moet betaald worden.
4.Op 1/12/2010 krijg ik een betalingsherinnering van 10,50 euro !!! god weet waarvoor ......te betalen binnen de 10 dagen
5. Op 17/12/2010 krijg ik een onmiddelijke invordering van incassobureau INTRUM voor een bedrag van 49,02 euro !!!! zijnde de 10,50 euro hoofdsom van TVV + 35 euro kosten + 3,52 euro intresten....
6. Ondertussen had ik wel de 10,50 euro betaald aan TVV
7. Op 07/01/2011 krijg ik opnieuw een vordering voor 38,54 euro zijnde de kosten van 35 euro en de 3,52 euro intresten. ( te betalen binnen de 8 dagen )

IK ben NIET van plan dit te betalen ....... heb ik daarin gelijk ?

Alvast dank voor de antwoorden
fox

Toegevoegd na 32 minuten:
Het betrof een jaarabonnement van TV -Vlaanderen, jaarlijks opzegbaar met 1 maand vooropzeg.
1.waarom ik de 10,50 euro heb betaald : ik bedacht dat de 10,50 euro het maandbedrag is voor 1 maand, de maand vooropzeg, dus de periode van 01/10/2010 tot 30/10/2010.Ik heb echter nooit een factuur ontvangen om die 10,50 euro te betalen
2. De 10,50 euro heb ik betaald op 15/12/2010

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

het is niet duidelijk waarvoor 10,50 in rekening is gebracht.
Wanneer moest je die betaald hebben, en wanneer is de betaling daar binnen gekomen?
Bel TVV op en vraag of met de betaling van 10,50 alles door jou correct betaald is, zo niet wat je TVV schuldig bent. Noteren met wie je spreekt. Vragen hoe je de verkregen telefonische informatie schriftelijk bevestigd krijgt en realiseer dat.
NB M o g e l i j k is INTRUM bezig de eigen kas te spekken door het vragen van een onverschuldigde betaling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Klinkt allemaal nogal chaotisch. Zolang wij niet weten hoe je abonnement in elkaar steekt,is het niet goed mogelijk daar op te antwoorden! Waarom betaal je dan wel die10,50?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er vanaf op welke periode de factuur en de extra kosten, die hier later aan gekoppeld zijn betrekking heeft. Als het betrekking heeft op een periode voordat het abonnement beeindigd is, dan dient u het bedrag te betalen. Is het een factuur voor een abonnementsperiode na 30/10/2010, dan kunt u aantonen, dat het abonnement al opgezegd is. U dient echter wel zelf actie te ondernemen richting incassobureau en TVV.
AlphaLimaSierra