Volgende week zitting, vader wil dat ik het huis verlaat

Ik moet volgende voor de rechter verschijnen omdat mijn vader en ik niet goed met elkaar kunnen opschieten thuis en hij nu wil dat ik het huis verlaat, zijn advocaat gooit het op een onrechtmatige daad dat ik nog thuis verblijf. Mijn vraag is wat als ik voordat de zitting is het huis al verlaten heb, wint mijn vader dan nogsteeds de zaak en moet ik dan nog de kosten van de rechtzaak betalen of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt dat wij hier over oordelen,zul je veel meer informatie met ons moeten delen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Getsie Moolkeesje wat een raar hondenbekkie!! Trouwens hij lacht lief!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud ben je? En welke inbreng heeft je moeder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is je vader er wel op uit dat je alsnog de benen neemt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 24 geworden en wil ook graag op mezelf gaan wonen alleen vind ik het moeilijk dat allemaal te regelen, ik krijg er ook niet echt veel hulp bij, maar nu lijkt het erop dat ik niet anders kan dan maar de eerste de beste kamer te nemen omdar ik anders op straat sta, mijn moeder heeft helaas weinig inbreng.

Antwoorden (2)

Als jij voortijdig het huis verlaat is er geen reden meer waarom de zitting plaats zou moeten vinden.. De advocaat van je vader zal daarom het beroepschrift intrekken en hoef jij dus ook niet voor kosten op te draaien.. Toch vind ik het een raar verhaal; onrechtmatige daad omdat je nog thuis woont! Je zou dan met je aanwezigheid schade moeten aanbrengen aan je vader?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij weten niet wat er speelt, dus we kunnen ook niet adviseren. Adviseren is zelfs moeilijk als jij meer info verstrekt omdat hier zeker meer gaande is dan jij zult vertellen en óók omdat wij dan maar 1 zijde van het verhaal horen.
Als jij vóór de zitting het huis verlaat, is er geen "case", geen zitting en dus ook geen kosten.