Mag ik dummies van illegaal vuurwerk bij me hebben zonder een boete te krijgen?

Bijvoorbeeld dummies van (hier in nederland) illegale nitraten of vlinders?

Toegevoegd na 2 uur:
Dummies zijn trouwens net echt lijkend vuurwerk, alleen zonder kruitvulling en dus niet af te steken.

Toegevoegd na 1 dag:
maar met ''nep vuurwapens'' kun je iemand bedreigen, en met dummie vuurwerk lijkt me dit niet echt..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
4.5K

Het beste antwoord

Ik denk dat men de dummy's in beslag zal nemen voor vernietiging en jou naar huis zal sturen met een aardige bekeuring. Denk aan nep-granaten en vuurwapens die te veel lijken op een echt exemplaar. Dan volgt ook inbeslagname. Te gevaarlijk spul om grapjes mee uit te halen. Hoe nep ook, ik denk dat menigeen de schrik om het hart slaat indien jij ineens met zo'n dummy in een volle bus staat te zwaaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Officieel mag het denk niet.
Men mag ook geen balletjes pistool bij zich dragen wat geen kogel vuurt. Maar het pistool lijkt wel net echt.