Wat moeten de afmetingen zijn van een invalide parkeerplaats?

Als deze niet aan de eis voldoen is het dan nog wel een invalide parkeerplaats.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
4.9K

Het beste antwoord

Er is geen wettelijke norm ingesteld,
wel is er een maatvoering bekend.

CROW schreef:
Maatvoering gehandicaptenparkeerplaats:

Voor langs parkeren: 3,50 m x 6,00 m (7,50 m indien achter wordt in- en uitgestapt). Voor haaks parkeren: 3,50 m (3,00 m. bij een vrije uitstapstrook naast het parkeervak) x 5,00 m. Voor gestoken parkeren: 3,50 m (3,00 m bij een vrije uitstapstrook naast het parkeervak) x 5,15 m (60°) of 4,85 m (45°) of 4,20 m (30°).

Maar omdat het het geen wet is staat het de wegbeheerder vrij om die maten aan te passen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De enige eis is dat er een bord staat dat de parkeerplaats bestemd is voor invaliden.

Dus elke parkeerplaats met zo'n bord is een invalidenparkeerplaats, ook al is de parkeerplaats 10x10cm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KIjk eens op deze site misschien heb je er wat aan