Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als mijn exvrouw opniew trouwd moet ik dan nog steeds alemetatie betalen voor mijn kinderen

ík heb een koophuis en heb haar uitgekocht (80.000) gulden
ze woont al 4 jaar samen met een man zonder kinderen en ze gaat trouwen met hem, hij heeft een eigen goeie zaak.
moet ik nu blijven betalen tot hun 21 ste?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
716
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Serieus? Je denkt: ah mooi, een andere kerel die het gebroed kan onderhouden? Het zijn *jouw* kinderen, toch? Toen je ze verwekte, wist je dat ze tot hun 21ste jouw zorg zouden zijn? Waarom zou het voor die verantwoordelijkheid uitmaken dat jij bent gescheiden van je vrouw, al trouwt ze met honderd andere mannen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ja het zijn jou kinderen en jou verantwoordelijkheid. Dat je haar hebt uitgekocht heeft hier ook niets mee te maken en is ook normaal je hebt namelijk samen het vermogen in het huis opgebouwd. Als je met pensioen gaat zul je ook een deel van je pensioen kwijt zijn aan haar omdat je de tijd dat je getrouwd bent geweest met haar moet delen.
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Ik geloof dat het zo is dat je alimentatie voor je minderjarige kinderen moet blijven betalen. Alimentatie aan haar is echter afgelopen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja want je blijft verantwoordelijk voor je eigen kinderen.
Het is daarmee dus ook zo dat als jij bijv zou trouwen met een vrouw met 5 kinderen, deze kinderen in principe ook (gedeeltelijk) door hun eigen vader worden onderhouden, die krijg jij er ook niet "zomaar" bij.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
ja zo ver had ik even niet gedacht maar je hebt natuurlijk gelijk, ik wilde er alleen extra mee demonstreren dat de natuurlijke vader betalingsplichten houdt
Als je gaat scheiden, dan scheidt je van je partner. Maar je kunt echter nooit scheiden van je kinderen.
Jij hebt voor die kinderen gekozen, niet andersom.
Het feit dat zij al een scheiding hebben moeten ondergaan kun je goedmaken door financieel (mede) voor ze te zorgen.
Je moet alimentatie betalen om ervoor te zorgen dat zij opgroeien tot leuke verantwoordelijke volwassenen die later ook hun verantwoordelijkheden niet willen ontlopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De duur van kinderallimentatie is in de wet vastgelegd.
Je mag hier niet van afwijken. De allimentatieplicht voor kinderen vervalt zodra ze 21 jaar oud zijn. Bij kinderen tussen 18 en 21 jaar, jongmeerderjarigen, hangt deze verplichting af van hun economische zelfstandigheid van het kind.het betekent dus dat je kind al financieel voor zichzelf kan zorgen.

De partnerallimentatie eindigt zodra de ontvangende partner hertrouwt, samenwoont of geregistreerd partnerschap aangaat, in jouw geval dan. Zonder afspraken duurt partnerallimentatie wettelijk 12 jaar maximaal.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Ja, de onderhoudsverplichting voor de kinderen blijft bestaan.

Het is mogelijk dat je een verlaging kan krijgen als ze zelf inkomen verwerft of in gemeenschap van goederen is getrouwd, en haar man heeft een groot inkomen. Jullie zijn n.l. gelijkelijk onderhoudsplichtig.

Verlaging is alleen via de rechter mogelijk.

PS Er zit zeker een onrechtvaardigheid in omdat de kinderbijslag ook naar haar gaat.
Anderzijds is de nieuwe echtgenoot niet verantwoordelijk voor het onderhoud van jouw kinderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding