Als het betrekking heeft op kinderporno, wel, maar bijvoorbeeld films of muziek downloaden is nog niet strafbaar in Nederland...
Als het aan Brein ligt, word alles strafbaar wat je doet op het I-net...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gerechtshof in Den Haag heeft vandaag in twee zaken beslist dat het downloaden van muziek- en filmfragmenten uit illegale bronnen niet verboden is voor privégebruik.

De Nederlandse regering heeft bij het aanpassen van de Nederlandse Auteurswet aan de Europese richtlijnen "uitdrukkelijk en herhaaldelijk verklaard dat het downloaden uit illegale bron voor privégebruik niet verboden is". Het rechtscollege is om die reden tot het oordeel gekomen.

Volgens het hof zijn illegale bronnen muziek- of filmbestanden die zonder toestemming van degenen die hierop het auteursrecht hebben op internet geplaatst.